Valpmötet ♥♥

Igår kväll var det alltså dags för den stora dagen då vi skulle få möta valparna på riktigt.

Vi åkte iväg förväntansfulla alla tre och hörde direkt fullt av hundskall som mötte oss i dörren.

Härligt ljud , ett hus fullt med pudlar av olika färger och storlekar.

Kvinnan som har kenneln kände jag direkt igen sen tiden då jag jobbade och hon kände igen mej trots att det nu är många år sen jag jobbade .

Hon var super trevlig och jag kände direkt att hon var en som månade om sina älskade vovvar med mycket värme och stor kärlek till dom.

Hon har , tror det var 10 vuxna pudlar i storlek dvärg och toy plus en mellanpudel.

Färgerna är grå/silver och svart plus brun och två stycken aprikos, som Tessan var.

Alltså vilka fina hundar. Jag blev kär i dom allihopa. Den mellanpudel som var aprikos var nog den äldsta och hon var så go. Hon ville bli klappad och kliad med hela tiden. Hon påminde mej så mycket om Tessan, fast större.

 

Och valparna sen ♥♥ dom var bara helt underbara. Små små , som marsvin nästan i storlek ännu . Och dom pep så gulligt. Mamman till valparna var en jättefin grå/silver tik i toystorlek och hon var sååå snygg. Valparna var lite klättriga i början men sen efter dom ätit lite på mamman så slocknade de båda killarna pladask på golvet. Så sött ♥♥. Tiken var mest aktiv och brottades med en mjukishund och slet och drog och höll på ett bra tag efter hennes bröder lagt sej för att sova.

 

Än är det lite svårt veta vilken man föredrar då dom är lite för små ännu för att se hur deras karaktär blir. Men om nån vecka till då vi åker dit igen kanske man kan välja. Eller så väljer valpen oss vem vet. Just nu är ju mamma viktigast och hon verkar vara jätteduktig på ta hand om dom.

 

 

 

Vi fick även möta tre lite större valpar som är nästan två veckor äldre och dom var också så söta att man helst ville ha dom alla tre. Dom är bruna till färgen och där är då åtminstone en av hannarna i dvärg-storlek. Men dom var också helt underbara.

 

Dom stora hundarna , eller vuxna kanske är mer rätt ord då dom inte är så stora alls då flera är i toy- storlek och en del i dvärg-storlek. Vi mötte ju först tikarna och sen blev det liv i luckan då hon släppte in hannarna. Vilka härliga killar det var. En hette Bruno och han var så stilig och ett riktigt charmtroll, han blev man rent kär i på en gång. Sen yrvädret Harry han var bara för härlig.

Så snygg han var.

Det var så många hundar att jag inte kommer ihåg alla namn men alla var framåt och ville hälsa .

 

Så man kan nog säga att man fick en ordentlig injektion av pudelkärlek. Det var så skoj och så mysigt med alla pudlar och det var svårt slita sej och åka hem.

 

Hon som äger alla hundar, Maria heter hon var jättetrevlig och jag kände genast att jag har ett stort förtroende för henne.

Den känslan hade jag aldrig på riktigt med Tessans kennelägare.

Känns också skönt att hon finns så nära och att man kan få se valparna växa och att hon sen finns till hands om man undrar över något. Just det känns extra bra.

Så nu väntar vi nån vecka innan vi åker dit igen och kikar till valparna. Då blir det kanske dags för välja ut en. Spännande.

 

Sov som en stock i natt trots att gubben jobbade natt. Hade skrivit ut en bild på valptrion som jag kunde titta på och då gick det bra somna utan springa upp och kolla dörren.

Drömde om massor av pudlar , inte konstigt efter det goa besöket.

Lilla Tessan var med på ett hörn också. Som ett vakande öga och ser att vi väljer rätt.

 

  Goa Tessans sista månad hos oss ♥♥

 

Då jag vaknade i morse var det inte särskilt lockande väder ute men jag klädde mej ändå och gav mej ut. Vet ju att jag så väl behöver den rundan så . Väl ute var det formligen storm, ja nästan åtminstone. Mitt i allt då jag gick var det som gå mot en vägg. Det tog nästan tvärstopp i vindbyarna. Så det var väl ingen skön promenad men jag gick det jag ska och på vägen tillbaka fick jag då vinden i ryggen och då var det som om nån gick bakom och tryckte på så man fick ganska bra fart på gammel-benen.

Men så mysigt det var det då inte. Och solen kom först långt efteråt .

Nåja det är väl som det brukar vara , lite aprilväder fast vi är i mars.

Enda glädjande idag var faktiskt att det torkat upp så det var mindre vatten efter gångvägarna så man slapp bli helt ner-lerad . För jag hade ju tvättat upp mina täckbyxor som varit så skitiga .

 

Nu på eftermiddagen har solen tittat fram men stormen rasar fortfarande så det är iskallt ute . Inte nån vår här inte , den var och for lika fort.

 

I morgon ska vi bort på middag då sonen och hans sambo ska bjuda på middag hos sej. Blir trevligt och lite omväxling i vardagen. Blir spännande se vad för gott som ska serveras. Andreas är duktig på laga god och spännande mat. Ser fram emot det och sätta sej vid dukat bord är inte dumt :)

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0