Så rullar det på , ännu en dag närmare ♥♥

Och så var det onsdag och mitt i veckan. Dagarna går i sakta mak, nästan för sakta då man väntar.

Är det snart inte dags??? Jo snart men ännu två veckor kvar.

Jag räknar och jag räknar . Inte för att det går fortare men ändå.

Snart så är det ändå dagen med stort D. Då vi blir fyra igen istället för tre.

 

Många tycker nog jag börjar bli tjatig men det är det som jag längtar som mest av allt nu. Få hem min lilla pudelkille och få honom i min famn.

Och jag bryr mej inte vad andra tycker. Det är min sak.

Och jag saknar mitt sällskap om dagarna så det ska bli så mysigt med lite liv i huset igen. Nått annat tänka på än känna efter vart det tar ont och så. Få fokus på nått annat.

 

Och det lär det bli. En valp tar all tid i anspråk och det är som det ska vara.
Fullt upp lär det bli men så mysigt.

Jag längtar och Henrik längtar och Veronica längtar. Ja alla tre längtar.

Så Kasper ♥ lär inte sakna kärlek utan kommer bli den viktigaste i vårt hem , precis som Tessan var.

 

Igår handlade vi en typ valphage som vi ska se om han kan vara i om nätterna för att ha koll på var han är så han inte hittar på hyss under natten.

En valp gillar gå på upptäcktsfärd så då vill man veta var han är om natten. Finns sladdar och sånt man vill ha koll på. Vi valpsäkrar nu för fullt.

 

Nu är det inte säkert han kommer sova där men vi ska göra ett försök. Troligen så slutar det med vovve i sängen denna gång också och jag klagar inte. Men det vore bra om första tiden blev på golvet då han är så pytteliten. Med sugrör till ben som man inte vill han ska skada.

Jag låg ju själv med Tessan första nätterna på golvet för att hon var så orolig och så gör jag nog nu också om det behövs. Bara ta kudde och täcke och krypa ner där.

 

Igår träffade vi också en som också haft en pudeltjej som skulle bli 8 år. Hon var en toypudel och hade för nån vecka sedan blivit svårt sjuk i livmoderinflammation , så sjuk att dom var tvungen låta henne somna in. Usch vad det kändes. Förstår dom precis .

Dom har nu bestämt sej för att vara utan hund ett tag och resa lite istället, men som dom sa vet man aldrig om det går. Kan nog bli för stor saknad så det kommer en hund till. Det var deras andra pudel.

 

Nu är vi glad att vi valt en kille istället för då slipper vi åtminstone oroa oss för just livmoderinflammation. Det var ju därför vi kastrerade Tessan då hon var 5 år för veterinären menade då att hon inte klarat av en sån pärs. Hon fick ju 3 extra år just därför.

 

Pratade lite med Maria idag och hon säger att dom är rätt busiga nu , valparna. Och det såg vi ju bevis på då vi var dit i fredags. Så det är precis som det ska vara , full rulle. Och hon har ju ytterligare en valpkull med 3 valpar så hon har verkligen att göra.

Hon skickade sen en bild på coola Kasper som låg på rygg i bäddan och slappade en stund. Helt underbar bild.

Just Love It ♥♥ Goa lilla Kasper ♥♥

 

 coola killen ♥♥
 

 

Vi pratade om lite praktiska saker och nu är det bara två veckor kvar.

Dom ska nu chippas, besiktigas och vaccineras innan dess.

Och han kommer vara nybadad och nyfriserad innan.

Helt underbart blir det och den bästa påskpresenten man kan få. En liten valpkille som redan fått mitt hjärta att smälta.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0