♥ Kasper ♥ valplycka ♥

Sen i torsdags har det varit fart och fläkt i huset . Lille goe Kasper har flyttat hem. Vilken lycka. ♥♥

jag njuter av varje sekund tillsammans med honom. Han är så fin och sååå go.

Tänk bara ligga här i sängen och skriva med en mjuk och varm valp sovandes på ens bröst. Hur mysigt som helst.

Sen få vara te och se hans glädjeskutt i gräset och full ilek och bus. Jaga , hoppa , springa, ja allt som inte Tessan var. Hon var en mer stillsam dam redan som valp , mycket beroende på att hon var mer rädd och försiktig och sen också sjuk redan vid 4 månaders ålder.

Den här killen har energi så det räcker kan jag säga. Det spritter i hans lilla kropp hela vakna tiden. Så härligt se och han är så orädd och glad.

 

När vi hämtade honom i torsdags så kändes det så skönt och han verkade inte alls rädd att åka med oss. Gnällde lite först då vi kom hem och han for runt och utforskade. Men det var bara först sen blev det fullt ös med lek och stoj.

Sen då han blev trött så somnade han i min famn. Det är lycka det ♥

 

 
Veronicas teckning till Maria.
 

Veronica hade till Maria ritat en teckning i tusch av hela valpkullen och hon blev jätteglad, nästan rörd , av gåvan. Nu har hon ett minne av sin O-kull. Alla valpar heter nått på O. Kasper heter i sitt full namn Frimares Silver Obelix , och hans två syskon heter Ofelia och Oliver.

Men vi hade bestämt oss för Kasper så han kommer bli kallad det då man har svårt ändra sej då man fastnat för ett namn.

 

Första natten trodde vi att det skull bli oroligt men det blev det inte alls. På kvällen låg han hos ej framför Tv-n till det var dags för sista rastningen och sen sova för natten. Vi hade satt upp en valphage i sovrummet med han bädd och jag satte mej där tillsammans med honom en stund. Han ville först sova mer i min famn så då tog jag av mej min T-shirt som han ju sovit på hela kvällen i min famn och la i bäddan och han borrade in nosen i den och slocknade rätt så snabbt. Jag satt där i hagen en 10 minuter kanske för att vara säker på att han sov och klev sen ur den och han fortsatte lugnt att sova, med huvudet på min t-shirt.

Han sov gott hela natten , ända till 5 då han vaknade och vi tog upp honom och gick ut och han gjorde det han skulle ute. Tänk så lätt det gick första natten . Helt otroligt. Jag var mer orolig och var upp och kollade på honom flera ggr men han sov lugnt. Det hade vi inte trott. Så det var skönt att han fann sej så väl.

 

Han hade inte ens kissat på golvet och det har han inte gjort en enda gång sen han kom hem. Två ggr hann vi inte med då han blev bajsnödig, vi var för långsam . Annars har han gjort alla behov ute.

Duktiga killen.

Äter gör han bättre än Tessan nånsin gjorde men inte riktigt allt ännu. Kommer väl då han får tid, har ingen konkurrens nu så.

 

Bästa med att ha en hund igen är då att man får nått annat tänka på. Man tänker mer på honom och fokus ligger där istället för känna efter hur ont man har. Bra det för visst känns det i kroppen att det blir mycket böja och sånt. Men det gör jag så gärna.

Att vara med honom fyller hålet i mitt hjärta som blev då Tessan fick somna för gott.

Nu är jag hel igen och jag bara älskar den lilla krabaten av hela mitt hjärta ♥ Kasper ♥ min goa lilla valpkille.

 

Vi har haft en härlig påskhelg här hemma vi fyra. Jag , Henrik , Veronica och Kasper.

Vi har ätit gott och grillat för första gången för i år . Bästa påsken på många år. Och det är Kaspers som gjort den så bra.

Vi har ju längtat och längtat och till slut fick vi hem honom .

Och alla är lediga så han har allas fulla uppmärksamhet.

 

Jag och Henrik har gått vår morgonrunda och Veronica har då fått vara men Kasper. Det dröjer ju än ett bra tag till han kan gå med men vi har provat lite med koppel här ute på gångvägen och det gick över förväntan. Han protesterade först då halsbandet skulle på men sen tog nyfikenheten över och han gick med på att ha det på. Vi gick ju bara lite här utanför nu så han får prova på just att ha koppel. För han är så snabb i benen att jag inte kommer hinna efter då jag är själv.

På baksidan där vi är mest och rastar honom har vi satt upp en stor hage av kompostgaller där han kan springa fritt utan att det gör nått och han inte kan smita iväg. Blev riktigt stor hage och han gillar skarpt att rusa runt där i full fart.

 

Det har ju varit rätt så fint väder så vi har varit ute mycket och han har sällan lust gå in. Sen då det är dags för vila tar jag honom i famnen och vips så sover han, som trycka på stoppknappen.

Han har sovit alla nätter nu hittills i sin egen bädd i sin valphage och det är så skönt . Han sover till 5 och vi går ut och sen sover han igen till klockan 8 . Så han är väldigt lätt ha göra med.

 

Ska bli intressant se hur Viggo och Molly kommer tycka att han är. Dom har ju inte träffat honom ännu så det blir spännande. Kasper kommer då definitivt gilla det. Han verkar så nyfiken på allt och alla och helt orädd. Enda gången har är lite feg är då vi går ut sista gången på kvällen och det blivit mörkt. Då vill han in fort igen.

 

Men som sagt han är det bästa som finns och jag mår såååå bra nu. Inte ledsen och längtande mer. Nu är han min och jag älskar honom så. Smärtan den finns kvar i rygg och ben och knän mm men vem har tid tänka på det då en liten valp pockar på uppmärksamhet. Han blir den som Tessan var för mej. Den som får en glömma det onda för en stund .

Det gör allt mycket lättare acceptera och jag känner mej så glad. fin

Sov lite oroligt första natten men sen har även jag sovit då jag vet att han är trygg och lugn. Då blir jag det med.

. .

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0