Solen fortsätter glädja.

Efter två riktigt usla nätter med smärta i rygg och ben efter brottningsmatchen med taxen så har det äntligen börjat ge med sej. Värst var igår då jag vaknade av smärta i benet redan efter tre timmars sömn. Och nu då jag faktiskt sover är det helt åt skogen. Jag blir så trött och sliten vilket inte bekom mej lika mycket då jag aldrig sov.

Visserligen vakande jag tidigt i morse med , hade då sovit ca 3,5 timme , men lyckades somna om då alla for hemifrån och fick två välbehövliga timmar till.

Så då jag sen vaknade upp var jag väldigt pigg mot igår. Och det var lättare kliva upp då smärtan inte var lika ilsken.

Igår däremot var det segt stiga upp då det tog ont i princip i hela höger sida.

 

Jag tog mej ändå ut igår på min dagliga obligatoriska runda även om det var motigt. Väl ute så tog det ett tag innan det kändes okej röra sej. Men då solen sken från en klar himmel så glömde man bort all smärta och efter ett tag så rullade det på av bara farten.

Var knappt nån vind heller så det var såååå härligt.

Tänk vad lite sol gör för humöret.

 

Träffade sen på två pudelflickor så jag fick lite pudel-injektion. Den ena är precis som Tessan och är så go att jag bara smälter för hennes blick. Som se Tessan i annan skepnad.

Den andra pudeltjejen är en svart pudel med ett underbett men är hur söt som helst. Och den kommer fram direkt då jag möter dom.

Så det blev en liten pratstund där och jag kunde visa henne lilla pudelvalpen som jag har på

mobilen.

Var sen med lätta steg jag gick sista biten då pudelmötet gav med både glädje och ork.

 

 
 
 

Men oj så jag hoppas veckorna ska rulla på fort så jag får hem min lilla pudelkille . Längtar så till det blir dags. Räknar ner för varje dag.

Längtan är mycket större än man kunde tro för då man haft en hund i så många år är saknaden efter en liten go vän så stor. Man saknar att ha en vän som tycker om en för den man är och som alltid är glad att se en. Och nån som häller en sällskap och som man kan prata med då man är ensam.

Ska bli så härligt och jag längtar så.

Till veckan hoppas jag vi kan åka och hälsa på igen. Och få se dom små goa söta valparna för andra gången.

 

Idag var det lika fint väder ute men lite kallare. Men solen skiner idag med och det är så här jag gillar att mars är. Lite minusgrader och sol. Vad mer kan man begära.

Promenaden gick lätt idag då det inte tog lika ont i ben och rygg som de sista två dagarna. Så tax-jobbet börjar släppa.

 

Man kan nog säga att jag var mer rädd om Ruffs rygg än min egen i söndags. För att det blev sån dålig arbetsställning beror ju på att jag inte ville påfresta hans rygg mer än nödvändigt då han ju har ett diskbråck också, precis som jag har.

Sen är han ju inte den lättaste hantera då han är en 10 kilos muskulös och tjurig taxkille som man inte gör vad man vill med. Hans vilja är oftast starkare än vår.

Tur nog är det ett halvår mellan gångerna.

Tessan var alltid mycket enklare hantera på klippbordet då hon var mer van vid klippning och då kunde man ha henne så man inte blev helt krokig och ledbruten. Och då var det lättare ha en bra arbetsställning.

Sen var hon ju en snäll och go pudel och ingen tjurskallig tax.

 

 

 

 

Då nu det är soligt och fint ute så är det inte lika kul då man ser fönstren. Dom ser allt annat än kul ut.. Solen avslöjar hur skitiga dom är och sen ser man allt damm som kommer fram i solskenet.

Ner med persiennerna ett tag blir det till det blir så det går putsa fönsterna igen. Inte för att jag ska göra det utan det är dotterns jobb. Kan ju inte det själv. Men det dröjer ett tag till det går då det ju är minusgrader ute än och snö på bl.a. baksidan. Men byta gardiner och ta insidan ska jag nog be henne fixa snart. Är alltid så fint med nya gardiner i fönstren.

Då blir det vår på riktigt.

 

I morgon ska jag nog ta bussen in till stan för det ska vara vintermarknad på stan. Inte för att jag brukar handla nått men jag gillar strosa runt och titta lite.

Och det ska ju vara fint väder i morgon också så då passar det bra.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0