Sysselsatt och glad.

Gissa om dagarna är fulla nu. Fulla av fart och fläkt och gos och mys och lek och bus. Ja allt man kan tänka sej. En liten valp håller matte i trim med liv och rörelse och matte är så glad och tillfreds.

Vi har nu börjat få bra vanor och rutiner vad gäller allt från sömn till lek och bus och rastning. Han är jätteduktig att visa då han behöver ut, lätt att tyda och ingen olycka på golvet ännu. Känns bra för det är ju den biten med rumsrenhet som är det man vill ha ordning först och främst. Och har vi bara koll på han och går ut med jämna mellanrum så gör han sina behov ute som det ska vara.

Duktig kille ♥ min Kasper.

 

Vi har som vana stiga upp runt 5-6 tiden för första rastningen . Han har då sovit i sin egna bädd hela natten utan missöden och är så glad då man plockar upp honom i famnen. Efter vi ätit frukost brukar han få komma till sängen en stund innan han får sin frukost vid 7-halv 8.

Efter maten ut igen och är det varmt som det var under påsken kan vi stanna ute och lek en stund men som det varit sista två dagarna har både han och jag tyckt det varit för kallt och gått in rätt snabbt igen.

Han brukar få gå med till brevlådan för hämta tidningen och då öva lite med koppel. Går hyfsat och är precis lagom så här i början . I övrigt får han springa lös på baksidan där vi satt upp staket så han kan springa runt som han vill.

 

Och springa det gör han. I en väldig fart. Och jagar löv och rycker i torrgräset och annat skräp. Och ser han att vi tänker plocka bort skräpet sticker han skuttandes iväg så vi inte ska få fast honom. Lilla bus-Kasper.

Han gillar vara ute och på dan då det är varmare så är vi ute i omgångar.

Han är som en liten motor med på- och av-knapp för mitt i allt bus kan han bli trött och vill då komma i famnen och där slocknar han och sover gott på mitt bröst varje dag, han sover bara i bäddan på natten men det är bra nog det. Har inget emot ha en mjuk och varm liten valp sovandes på mej . Är såååå mysigt. Sen då han är vaken igen är det full rulle .

 

Han äter nu riktigt bra och ur sin skål, vilket inte Tessan gjorde alls. Hon var allt annat än matfrisk.

Han äter bättre för varje dag och nu kan jag slappna av på den biten. Har ju Tessans matvanor i färskt minne och vill inte ha det så igen. Så det är skönt att det funkar bra.

 

Så dagarna går åt att busa och leka och sen mellan varven vila med vovven i sin famn. Kan man ha det bättre än så så säg? Jag njuter av varje sekund.

Då kvällen kommer och han ätit sista målet för dagen så brukar han komma och sitta i min famn framför TV:n och där sover han sen till det är dags för mej gå sova och då går vi ut och sen sover han själv under natten.

Man kan inte förstå så lättsam han är. Att det går så bra även nattetid.

Redan nu en sån duktig kille.

 

 
 
 
 

Han är också väldigt framåt och nyfiken och inte rädd och försiktig som Tessan.

Det är också skönt för jag hoppades just på en lite tuffare hund denna gång.

Mej följer han överallt vart jag går och jag känner mej så lycklig och glad. Att få ha en hund i huet igen , att bara pyssla om och njuta av varje dag.

Jag mår så gott nu.

 

Och nu har maken jobbat två nätter och jag har , håll i er nu, sovit. Kors i taket. Lilla Kasper har vaktat matte så jag kunde sova gott igen. Tryggt och lugnt.

 

Igår var jag tvungen göra en bussfärd in till stan för en akuttid hos tandläkaren. Har haft ilningar i flera veckor och nu under påsken blev det värre. Än en gång var det en spricka i en kindtand.

Fick sprickan tätad och nu hoppas jag det räcker så för annars blir det rotfyllning. Och det har jag dålig erfarenhet av. Har rotfyllt två tänder förrut och båda dom fick sen dras ut då det inte hjälpte med att rotfylla. Hade ändå ont. Så det hoppas jag slippa för jag vill inte minsta en tand till.

Nu har jag också gått med på prova använda en bettskena på naten. Jag biter ju ihop och gnisslar tänder om natten och därför spricker tänderna. Men nu fick jag en bettskena i mitt friskvårdsavtal så då gick jag med på det. Få se om man kan sova med en sån. Får den nästa vecka så vi får väl se. Kanske det hjälper så mina tänder håller.

 

 
 
 
 

Igår kom även Andreas och Sara hit en stund och hälsade på Kasper innan dom sen for till flyget för att åka på semester till Kanarieöarna en vecka . Dom ska passa på åka nu innan dom blir fler i familjen. Lättare åka med en baby i magen än med en som kommit till världen.

Dom tyckte också Kasper var fin och att han var Tessans raka motsats. Han sprang fram och hälsade direkt han såg dom komma . Det gjorde aldrig hon nånsin, inte ens då hon blev gammal.

 

I morgon kommer Richard hit så Viggo och Molly får träffa busen också. Sen fyller ju Molly 3 år i morgon så då ska vi ha lite kalas.

Spänne se vad dom tycker om honom. Han lär då gilla dom, det är då säkert.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0