Lycka och glädje = smärtlindring.

Finns det nått mysigare än plocka upp en go och varm lite mysvalp ♥ i sängen så här på morgonen. Han har sovit duktigt helt själv i sin bädd men på morgonen efter rastning brukar han få komma i sängen. Och vi njuter och myser båda två. Han kryper ihop som en liten lurvboll och ligger ovanpå min bröstkorg och snusar så gott.

 

Jag kan bara säga att jag mår så gott och känner mej så lycklig och förnöjd igen. All sorg och all smärta från att vi miste Tessan har gått över och nu finns bara Kasper som tagit sin givna plats i mitt hjärta och Tessan är det fina minnet som finns ömt bevarat.

 

Så liten han är så fyller han mej med sån lycka och glädje och jag njuter av varje dag och allt som rör smärta i kropp och knopp är sånt som inte hinns tänka på. Har inte tid med att känna efter även om min smärta i rygg och ben förstås finns där. Men det tar inte upp min tid för tillfället utan jag kan glömma bort det för stunden. Kasper är min bästa smärtmedicin för tillfället och gör att jag mår så gott.

 

Precis som jag lärde mej då jag gick på ACT-terapi för två år sen. Då skulle jag fokusera på det som var bra och acceptera att smärtan fanns där men inte göra så stor affär av den. För botad det är jag inte. Långt därifrån. Men den tar inte över och knäcker mej.

Kasper gör att det inte finns utrymme för den sortens elände utan nu är det lek och bus och gos och mys dagarna i ända och jag mår toppen.

 

I veckan har vi haft besök av barnbarnen också då Molly fyllde tre år och dom skulle f träffa Kasper för första gången. Då dom kom blev han först lite smårädd och backade och skällde lite smått då han inte träffat små barn innan. Men det dröjde inte länge så sprang han runt och lekte för fullt med dom . Han lekte mest med Viggo och dom verkade ha skoj tillsammans. Var glad att inte Viggo var rädd för han är lite smårädd för hundar . Men med Kasper insåg han snabbt att det gick busa och leka vilket som båda gillade skarpt. Även Molly lekte lite men hon är inte lika intresserad som Viggo. Så det mötet gick helt perfekt och det kändes bra.

 

 
 

Vi firade även Viggo som ju fyller 6 år den 1 maj med lite presenter och Henrik hade köpt honom en ny cykel så han har en fin cykel till skolstarten i höst. Molly fick olika grejer med Mimmi på som är det hon älskar mest av allt. Både tröjor, badlakan och påslakan plus målarbok hade jag hittat med Mimmi på.

Var en fin dag just den dagen , varmt och skönt så det blev vara ute mest hela dagen. Kasper var väldigt trött sen då dom for hem. Mycket intryck för den lilla gossen.

Så han somnade sen i min famn redan vid sex-tiden och sov där mest hela kvällen. Var bara ut och rastades för att sen sova vidare. Sen då jag går och lägger mej sover han i sin bädd till det blir morgon.

 

Sen igår då for vi ut till pappa en sväng med Kasper för att han skulle få möta Ruff. Då vi kom skällde Ruff som han brukar och en tax har ett vasst skall så lite skraj blev han först. Men vi var ute så Kasper fick själv välja om han ville hälsa och snart tog nyfikenheten över och han gick fram och nosade på taxen. Ruff visste inte riktigt vad han skulle göra med den lilla killen men dom nosade på varann och sen ville Kasper busa. Ruff blev lite förnärmad först då Kasper hoppade och skuttade framför honom , visste inte hur han skulle göra. Tyckte nog han var för liten. Men det tog inte lång stund så ville han vara med på noterna. Dom lekte lite och Ruff var så snäll med honom trots att Kasper nafsade och bet i hans öron. Han är ju van vad Tessan alltid gjorde, hon var alltid på hans öron. Vi gick sen in och Kasper fortsatte oförtrutet jaga runt efter Ruff som snällt lät honom hållas. Han är ju 10 år gammal och ändå rätt lekfull själv . Så även det mötet var riktigt bra och det kändes skönt. För dom kommer ju att träffas varje gång vi åker dit och nu vet vi att det funkar.

 

Men det var en trött Kasper sen då vi kom hem. Han sov i nästan två timmar och sen skottade han i sej en stor portfolion med mat. Så han blev både trött och hungrig av tax-mötet.

På kvällen sen så var han som vanligt mysig och satt hos mej till det blev sängdags. Fast då vi varit ut sista gången går han alltid först till soffan och ställer sej mot den på bakbenen och undrar om vi inte ska sitta där mera. Skulle nog kunna sitta i mitt knä och sova hela natten om han fick. Men då han väl kommit till sin bädda och jag suttit en stund där med honom och klappat honom så sover han gott till morgonen. Duktiga killen.

 

Idag ska vi bada honom för första gången. Han har ju rullat runt ute hela veckan i torrgräset och är rätt så smutsig i pälsen av det . Kliar för honom så vi ska tvätta honom och föna honom fin. Lite kloklipp blir det med. Vi klippte alltid klorna ofta på Tessan då hon var valp så hon skulle vänja sej och nu ska vi göra samma med lillkillen.

Det är så roligt med sånt pyssel. Man ska inte ha pudel om men inte gillar pälsvård.

Jag som ville bli frisör då jag var liten älskar den biten. Det var faktiskt en av anledningarna till att det blev just pudel som jag ville ha . Få kamma, klippa , bada och föna.

Precis som om jag var en frisör. En hundfrisör.

 

Henrik jobbar helg denna gång så i övrigt blir det inte nått särskilt. Bara pyssal om vovven och mysa i värmen inomhus. För idag var det kyligt ute igen. Endast 4 grader och isiga vindar. Än är det långt till sommaren. Även om vi fick en försmak av lite värme i torsdags. Då var det en sommarvarm dag. Mollys födelsedag.

 

 

  
 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0