Valpsäkert nu !

Efter en ny sömnlös natt ( nattskift i natt med ) så är man allt annat än pigg. Men i natt blev det förena vaket med lite nytta. Nytta mitt i natten kan man tycka verkar helt uppåt väggarna.

Men då det ändå var ett faktum tog jag itu med fixa lite inför Kaspers ankomst.

Lite valpsäkring så att säga. Och oj så mycket kablar och sladdar jag upptäckte vi hade. Inte tänker man på det annars.

 

Och såna är inte lämpligt ligga framme efter golvet då lilla vovven kommer med sina vassa valptänder. Och jag tror nog vi har än mer kablar och sladdar nu än då Tessan kom till oss för snart 8 år sedan. Mer Tv-kablar, datorkablar och lampsladdar. I alla fall kändes det så då jag började gå igenom vilka som måste undan för tänderna.

Det blev klippa och klistra bokstavligt talat. Jag använde kartonger ocg dylikt där jag inte kunde stoppa undan kablarna bakom möbler och i kabelskyddande hölje. Funkar säkert lika bra för det är ju trots allt så att det är valpstadiet som är mest farligt då en liten valp gärna tuggar på allt möjligt. Men nu är alla kablar dolda och undangömda för lilla gossen så nu kan han inte skada sej där.

 

 
 

Då jag var klar var klockan drygt tre i natt så då var det läge försöka få lite sömn.

Och jag somnade rätt så fort då jag kände mej nöjd och glad över fixat allt så fint och så säkert det bara går. Blev väl en 3-4 timmar i alla fall.

Så nu är det bara lilla Kasper flyttar in med buller och bång.

Och nu är det endast tre lååånga dagar av längtan kvar.

Tänk att det nu gått så fort ändå. Nyss var han nyfödd och nu i morgon blir han 9 veckor och blir idag besiktad och klar för flytt. Flytta hem till mej och får fylla hålet i mitt hjärta med sin goa lilla mjuka varma kropp. ♥ ♥

 

Att jag sovit dåligt då gubben är borta gör att min kropp är lite sur och vrång. Tar ont både här och där. Inte konstigt då kroppen inte fått sin vila. Och än en gång , då jag sov illa jämt hade jag väldigt mycket mer smärta och det är det som kommer igen nu då varken knopp eller kropp fått sova.

 

Nu är det inga fler ensamma nätter då gubben jobbat klart för nu och nu får jag ju min vaktvovve som kommer vara vid min sida , precis som Tessan var , och göra att jag kan sova även då han jobbar sina nattskift. För det är sen Tessan inte fanns mer som sömnen blev illa igen just på nattskiften.

 

Men även om jag nu var trött och lite seg då jag steg upp så var det så skönt då jag väl fått på joggingskorna och gett mej ut i solen på rundan för dagen.

Tar en stund innan kroppen är med på noterna men sen går det av bara farten. Finns det nått som gör min kropp mindre smärtsam så är det gå ut på promenad. Det är så härligt och idag då solen sken var det extra skönt. Det var till och med lite varmare än sista dagarna då det faktiskt blåst isvindar och inte alls varit så mycket sol.

 

Hoppas det tinar lite mer nu så det hinner torka upp lite till Kasper så han inte behöver blöta ner tassarna så mycket. Är visserligen inte så mycket snö kvar men än är det inte mer än plattorna på baksidan framme och bara lite gräsmatta. Trodde faktiskt det skulle ha tinat bort då mars var så varm. Men det är ju kalla nätter så det har som stannat upp.

 

 

Vi har nu plockat bort alla mattor som vi har så det blir lättare torka upp om olyckan är framme. Lättare torka golvet än torka upp på en matta.

Ute på rampen har vi rullat ut gångmattor så Kasper kan gå där för det är en gallerramp och det kan ta ont i småtassarna. Så han får gå på ”röda” mattan rent ut sagt. Vad gör man inte för det bästa man har?

Så nu saknas bara huvudattraktionen ♥ Kasper ♥ själv. Vi är så beredda det bara går och kommer ta emot honom alla tre med öppna armar. Bara nu helgen är över så det blir måndag.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0