Solskensmåndag ändå.

Måndag morgon vaknade jag och kände mej väldigt utsövd trots allt.

Hade somnat sent in på natten men då jag väl sov så sov jag gott.

Sen att solen sken och det var några plusgrader ute gjorde inte saken sämre.
Så jag åt min frukost och gav mej ut i det fina vädret.

 

 

Var på glatt humör som alltid då det är solsken och för att jag hade besöket hos lilla valpen idag .

Tyvärr blev det inte av idag. Maria på kenneln ringde mej då jag var på promenaden och beklagade att det inte kunde bli idag då hon blivit sjuk. Hon hade åkt på lite barnbarnsbaciller precis som jag brukar göra vilket är lätt hänt då de små barnen smittar en så lätt. Och hon ville inte smitta ner oss också. Fast hon förstår ju att jag längtar efter lilla valpen och det känns bra att prata just med henne därför. Hon förstår mej precis.

 

Nåja inget göra åt och jag blev inte alls så besviken utan tyckte mest det var synd om henne som ju haft influensa bara för några veckor sen med följdsjukdom på det.

Men vi hade en liten pratstund och hon berättade om valparna och det är alltid lika trevligt prata med henne. Så jag kände mej rätt så tillfreds ändå med den tillförsikten att besöket blir av senare i veckan istället , då hon mår bättre.

 

Och som hon sa , det är ju inte så hemskt länge nu till dess han flyttar hem till mej.

Och nu är det ytterligare en dag närmare.

 

Jag promenerade hem i lugn takt då det var så härligt ute att jag inte hade nån lust gå in. Men än är det för tidigt sitta nånstans ute då vi har snö hela baksidan som ju är åt solsidan till.

 

Sen så mulnade faktiskt på och det blev inte så mycket mer av solen idag. Vilken tur att jag då gick ut tidigt och hann med att få lite sol på näsan.

 

På kvällen sen fick jag bild på två av valparna och hon skrev i SMS-et att dom inte var så lätt att få på bild. Dom börjar bli lite för ivriga att dom inte ville stå still nog länge. Rätt komiskt faktiskt då hon sagt just idag då vi pratade att just dom här tre valparna var väldigt lugna av sej :) Så till slut fick det bli som ”selfies ” på valparna.

Men det blir skoj få se hur livliga dom är för då vi var där förra gången var det mest tiken som bökade på. Och jag tar gärna en med lite bus i.

Så nu då jag fått lite nya bilder glutta på klarar jag mej till dess vi kan åka dit . Nu kan jag se mej mätt på bilden och drömma om hur dom är i verkligheten.

 

Sen hoppas jag hon tillfrisknar snart för det kan inte vara lätt ha tid vara sjuk med så många hundar och så många valpar att ta hand om.

Och förstås så jag får komma på besök.

 

  en selfie av lilla killen som inte ville stå still ♥♥ sötnosen ♥♥

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0