Ännu mera sol :) och lite valp-prylinköp.

En otroligt härligt soligt och skönt väder har vi haft. Och än verkar det fortsätta. Promenaderna är super kanske nästan för super.

Mina knän bråkar då det nu bara är ren asfalt jag går på och då är vinterskorna lite för dålig i dämpningen. Ska bli så skönt då man lägger undan dom och kan plocka fram joggingskorna.

Jag använder ju knäskydd/stöd på båda knäna , har till och med ett alldeles nytt till mitt sämre knä, men får ändå ont.

Och det värsta är att det tar så ont på nätterna. Då börjar det värka i knäna så det går inte sova.

Så därför har jag sovit illa hela veckan plus att maken jobbat natt och då sover jag också dåligt. Mörkrädd som man är.

Men tack vare solen så är ändå humöret på topp. Går inte sura över utebliven sömn då.

 

 

Däremot så har jag varit tvungen använda lite diklofenack på knäna då plåstret inte räckt till för den smärtan. Fick det rådet av sjukgymnasten då det även skulle lindra om det är inflammation där.

Men mest troligt är det lite artros i knäna , vilket ju läkaren tror.

Däremot ryggen den klarar bra av mina rundor. Den mår som bäst då jag rör mej och nu då jag kunnat vara i farten varje dag då halkan gett med sej. Sen med lite TENS om kvällen så tar det bort den smärta som smyger på om kvällen.

 

Än har det inte blivit av nått valpbesök då Maria inte varit frisk och jag väntat på att hon ska orka med lite besök. Men i morgon hoppas jag det ska bli av. Tanken är så i alla fall.

Är så nyfiken på se dom nu då dom blir 7 veckor på lördag. Kanske man kan se vilken som är den som jag vill ha nu. Är ju två hannar välja mellan. Får ta råd av Maria om vilken hon tror motsvarar det jag söker , hon som känner dom bäst.

Och nu då jag räknar efter är det endast runt 20-21 dagar till dess han flyttar hem till mej .

Tänk vad fort det gått ändå.

Veckorna har ju bara sprungit på och ändå har man mellan varven tyckt det känts som en evighets lång väntan.

Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge .

 

 

 

 

Håller på förbereda allt som kommer behövas inför hans hemkomst med skålar ( Tessans skålar uppdiskade och klara), bädd, leksaker mm.

Bilkoppel har jag ju Tessans kvar och jag tror det ska passa då det går justera så det blir mindre då han kommer vara bra mycket mindre än hon var då hon var en stor dvärgpudel och han blir troligtvis en toypudel. Jag föredrar bilbälteskoppel framför bur då vi har dålig erfarenhet av bur då Tessan vägrade gå in i den sen vi provat stänga den en gång.

Sen är det schampo, ny borste och sånt som behövs. Klippmaskin och trimbord har jag och klotång. Idag blev det en liten bädda med tak till första tiden, Maria hade en liknande hemma hos sej som valparna sov i, och lite valpleksaker inhandlade.

Tessan hade en stor mjukishund som hon älskade, var lika stor som henne själv, men Kasper ska få egna leksaker och det blev en mjukistupp och en repleksak. Nått gnaga på .

 

 

 

Alltid roligt med lite shopping och lite skämma bort honom måste man ju få. Tessan♥ var otroligt bortskämd men vad gjorde det . Hon var det bästa som fanns och nu blir det Kasper♥ som blir det bästa som finns. Längtar så jag blir tokig …. eller kanske tokigare vad vet jag :).

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0