Ny vecka och sommartid.

Måndag och ny vecka. Ytterligare nån dag närmare dagen jag blir hundägare igen.

Tokigt kanske men det är det enda som fyller mina tankar om dagarna. Längtar mer och mer för var dag som går. Ser fram emot det med sån glädje och lycka .

Få tillbaka en liten mjuk vän som håller mej sällskap mina långa ensamma dagar.

Och snart så är det dax. Nu ”bara” ca 16 dagar kvar.

Gissa om det ska bli livat i huset. Med en livlig valp får vi fullt upp och nått som sysselsätter en dagarna lång. Ska bli så otroligt roligt och härligt.

 

Minns så väl den dagen Tessan kom till oss och vilken lycka jag då kände. Nu blir det lycka igen med en ny liten krabat som får våra hjärtan att smälta.

 

Längtar ännu mera denna gång då vi haft den förmånen få titta till valparna redan två ggr och det är nått vi inte kunde göra förra gången då hon kom från en kennel i Umeå.

Och att få se honom i hans miljö och med hans syskon redan som nån vecka gammal har gjort det lättare stå ut i väntan på dagen D. Och nu i fredags var det riktigt svårt åka hem utan valp då dom alla tre var det mysigast som finns att gosa med. Så mjuka och så söta och gulliga. Hade kunnat ta med dom allihopa. Men det blir fullt tillräckligt med en .

Och nästa gång då får vi honom hem. Lycka ♥♥

 

Igår så fick jag dottern att putsa lite fönster och byta gardiner. Vi nöjde oss med köket då det inte gick komma runt och putsa utsidan ännu i dom andra rummen eftersom det ännu är snö kvar.

Blir alltid så fint med nytt i fönstren även om det inte var nya gardiner.

Blev lite snopen då vi satte upp gardinerna då vi fick se att dom krympt nästa en dm på längden. Det var jag inte beredd på. Så det blev ta ner dom och sätta upp dom i rynkhuvudet istället för att få lite mer längd på dom och sen fick den andra längden hakas upp med en klämma för att bli ungefär lika lång.

Har inte varit med om att en gardin krympt så mycket som dom här gjorde men det blev ändå bra till slut med lite fix och trix.

Läste sen i katalogen där jag köpt gardinerna att dom kan krympa upp till 7 % vid tvätt och mina har då krympt minst det , till och med lite mer.

 

   

 

 

Nu är det bara resten av rummen kvar men det får bli nästa helg då dottern är ledig.

Sen så väntar jag lite nya gardiner till ett av rummen och som inte kommit ännu. Alltid kul få nått nytt hänga upp i fönstren.

Hade tänkt det ska bli klart innan påsk, men det beror på hur vädret säger. Inte kul putsa fönster om det är dåligt väder eller för kallt.

 

Var också och beställde tid för klippning och slingor nästa vecka så jag hinner med det innan valpen kommer. För då han kommer har jag inte tid vara borta , en valp ska inte vara ensam hemma utan han ska ha sällskap hela tiden . Och då det är min hund så vill jag vara så mycket som möjligt själv med honom i början så han blir trygg och känner sej hemma. Vi är ju tre här hemma , men det är mest med mej han kommer vara, och ska vi nånstans får han åka med .

Precis som Tessan alltid gjorde. Hon var aldrig ensam , fick alltid följa med och om hon inte kunde följa med var nån hemma med henne.

 

Igår kändes det som en knasig dag med tiden helt fel. Gillar inte det här med omställning av klockan. Varför ska vi hålla på med det tjorvet??? Vad fyller det för funktion?

Förstår inte vitsen med det.

 

 
 

Då jag igår gick min runda vid den tid jag brukar tyckte jag det var nått som var konstigt och kom sen på att det ju faktiskt var en timme tidigare än dagen innan just pga sommartids-eländet.

 

Var sen lite läskigt då jag var på rundan. Hade ju läst i tidningen om att en villa brunnit ner under lördagen och det var en villa precis där jag brukar gå förbi varje dag. Det var bara ruiner kvar. Väldigt obehagligt. Fick sen veta att branden startat ganska exakt 40 minuter efter jag gått förbi där i lördags. Lite senare och jag hade varit där just då det brann. Hu så hemskt.

Sorgligt se och man lider med dom som bodde där. Gräsligt få allt förstört så där.

Tur nog klarade dom sej oskadda och det är ju huvudsaken. Materiella ting kan alltid ersättas.

 

Vi gick förbi där även idag och det rök ännu lite i ruinerna. Och det luktar brand fortfarande.

Spöklikt är vad det är.

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0