Stora dagen D ♥

 

Idag så ska det äntligen bli av. Det första besöket och titta på den lilla valpen som ska bli min ♥ ♥.

Som jag väntat och längtat. Men i kväll är det alltså dags och det är sååå spännande.

Han ju som sagt snart fem veckor så jag är jättenyfiken på hur han ser ut nu. Har ju sett bilder som är hur söta som helst men se det i verkligheten är nått helt annat.

Oj så härligt det ska bli.

 

 

 
 

Veckan som gått annars har varit lite hit och dit.

I tisdags höll jag på få tuppjuck på datorn och hade i det närmaste lust slänga den på tippen.

Då jag skull starta den så sa den helt enkelt..nej tack....och disk error. Hur glad blir man då.

Det som gjorde mej mest orolig var ju alla bilder som jag har på hårddisken. Sånt som jag hur länge som helst varit på väg ladda in på USB eller nått. Men som vanligt har man struntat i det och tänkt att det fixar jag sen nån gång.

Tur nog har jag en son som fungerar som min personliga datordoktor, vilket kanske inte roar han helt men det bryr jag mej inte om. Han måste ju hjälpa gamla mamma ;)

 

Han kom så förbi och tryckte på nån knapp och vips så funkade den.

Tur för datorn det för annars hade det blivit soptippen nästa.

Nu har sonen ( Andreas) också fixat så han kan styra den hemifrån sej så han slipper rycka ut varje gång mamma skriker på hjälp. Nu kan han åtgärda problem hemifrån istället.

 

Då dom precis varit på ultraljud då dom kom hit fick vi se en bild på det lilla livet som växer för fullt i magen på sin mamma. Så roligt se och så bra bilder det är numera än det var på min tid . Man kunde se till och med de små fingrarna och lilla näsan. Så roligt det ska bli med ett till älskat litet barnbarn ♥ , ett till litet barn att skämma bort och bara njuta av. Spännande för dom med då det är deras första barn.

Och så får jag bli stolt och lycklig farmor för tredje gången. Längtar.

 

 

Vädret denna vecka har ju varit soligt och fint fram till idag. Varmt också dock lite väl blåsigt men det blåser ju alltid här i Luleå.

Sköna promenader har vi kunnat göra men bara efter gångvägarna då det ännu inte är plogat bort sörjan och slasket efter kvartersvägarna. Då ligger det minst en dm snömodd som är omöjligt gå i med rullatorn. Man kan ju undra när dom ska komma och ta undan det för även med bil är det svårt ta sej fram.

 

Igår på eftermiddagen så ringde det på dörren och jag fick ett oväntat besök. Ett glädjande besök. Min kusin Kerstin kom förbi en stund och vi hade en trevlig pratstund tillsammans.

Så roligt att hon tog sej tid titta förbi då hon varit på folkhögskolan på kurs . Jag blev väldigt glad.

Alltid skoj att ses och få prata av sej en stund.

Det får jag hoppas blir fler tillfällen.

 

 

Då maken jobbat natt i natt så hade jag som vanligt svårt att sova. Jag som numera sover hyfsat får alltid svårt sova då han är borta . Vet inte varför men jag tror det är lite mörkrädsla som kryper fram igen. Har alltid varit mörkrädd men då vi hade Tessan så var ju hon min trygghet då han jobbade och då var det inte nått problem just med mörkrädsla. Men nu då jag är ensam i sängen så är jag upp och kollar dörren flera ggr för att vara säker på att den är låst.

Tokigt förstås men vad göra.

Som tur var kommer det ju snart om några veckor en ny vovve som håller mej lugn och trygg om nätterna.

I mitten av april så är det dags. Som jag kommer vänta och längta.

Och idag så möter jag honom för allra första gången , den goa lilla valpkillen ♥♥

 

 PUPPY LOVE ♥♥
 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0