Nya valpbilder ... man smälter som i tö av dom ♥♥

Igår kväll fick jag två nya fina bilder på valpen. Nu med rakad nos. Oh jag bara älskar pudel med rakad nos. Är så gulligt och dom har så söt nos. Liten och fin.

Nu ser man att det kommer silver i nosen. Dom föds svarta men blir sen grå/silver.

Kunde inte slita blicken från bilden igår utan klickade fram den flera ggr och bara beundrade den.

Som jag längtar få se honom och hålla i honom nu. Mer och mer för varje bild jag ser.

Nu ser han ut som Tessan , som Viggo sa ”fast med fel färg”.

Blicken han har får en att smälta direkt och jag blir så glad och lycklig av bilden. Längtar så till han blir min och jag får han hem till mej.

Och snart , snart så får jag möta honom på riktigt, pussa på honom och gosa lite.

 

   

 

 

Kunde inte låta bli ta en promenad i morse ändå trots att benen inte alls var på gott humör sen leklandet igår.

Sov väl lite sisådär och vaknade redan klockan tre i natt av en väldig smärta i benet. Upp och smörja in benet med lite Volatren så jag kunde slappna av och somna om , det funkade faktiskt.

Så efter det sov jag till klockan var halv 8.

Och då sen solen började tränga fram bakom de trista gråa så var det så lockande ge sej ut. Gick bara inte stanna inne.

Föret är väl lite blandat med både is och asfalt och massor med gruslager om vart annat.

Men vad gjorde det då solen sken. Man blir glad och får sån energi av solen och det gick förvånansvärt lätt att gå med ett ben som egentligen ville stanna hemma och vila.

Var väl inte meningen ta långa rundan men det gick inte låta bli.

Ville inte vända och ta av tidigare så vi traskade på . Var väl några tillfällen då det var lite svagt uppför som jag var tvungen bromsa in för att det tog för ont men annars flöt det på bra.

Var så nöjd efteråt att vi gått för med solen som man inte sett på många veckor så går det inte missa det.

Solen gör en glad.

 

 

 

Hoppas bara vi får ha lite solsken nu , det kan vi behöva efter den gråa trista tiden som varit.

Och ska det ändå fortsätta med plusgrader så kan det lika gärna bli så varmt att all is på vägar och gångvägar tinar bort så kanske man kan plocka fram lättare skor att promenera med. Är alltid så skönt då man kan stoppa undan vinterskorna och kan promenera med promenadskor istället .

 

Idag ska vi även ut och käka lite innan konserten. Blir lite kinamat. Roligt komma ut och göra nått annat en gång och att slippa göra middag en kväll är inte helt fel heller.

En helkväll blir det med andra ord.

 

Blev att lite snabbt raka av håret på Veronica , ja inte allt men underhåret som hon brukar ha snaggat , så nu är hon konsert-fixad. Hon brukar gå till frisören annars men då det bara var underhåret så erbjöd jag mej fixa det .

Gillar ju fixa hår. Både på människor och på hundar.

 

Men nu intar jag ryggläge en stund så min rygg går med på sitta i några timmar.

Roligt med lite omväxling så det går alltid bra ändå. Vill man så går det.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0