Måndag ... vilken härlig dag :)

Måndag morgon, solen skiner och det är några minusgrader ute. Hur skönt som helst då det för en gång skull inte blåser isvindar.

Så jag var ute på min rundan redan tidigt idag och det var helt underbart. Såna här dagar då får man energi och blir glad. Solen gör en på gott humör.

 

 

 

Helgen har varit en skön och trivsam helg med lite av varje.

Lördag var en dag då vi var bjudna till sonen (Andreas ) och hans sambo Sara på middag.

Jag hade haft mina aningar om att dom hade nått berätta och jag fick rätt. Dom hade slagit till och förlovat sej helgen innan då dom firat en årsdag sen dom blev tillsammans.

Så glad blev man då det var nått man väntat på få höra.

Så man kan säga att det blev som en förlovningsmiddag vi fick fast en vecka efteråt.

Bara gratulera dom och önska dom all lycka.

Sen kommer det ju ett litet barn till världen också till sommaren så det var väl på sin plats slå till.

 

 

Middagen som vi blev bjudna på var spännande och god. Starkt visserligen men inte för starkt. Var en chiligryta gjord på högrev som kokat länge så det var så mört att det bara smälte i munnen. Maten hade Andreas fixat då han gillar att kocka god mat och sen hade han till och med bakat en kaka till efterrätt. Inte illa . Jag visste inte ens att han kunde baka då det brukar vara Sara som står för bakandet. Men då hon ju jobbar natt och låg och sov på förmiddagen hade Andreas bakat. Verkligen lyckad kaka var det. Imponerande.

 

Så det blev en helkväll hos dom och vi var inte hemma förrän efter klockan 23.

Och trevligt var det också. Tack så hemskt mycket för det Andreas och Sara. Det gör vi gärna om :)

 

Söndag sen så var det tid åka ut till pappa för att göra lite hundvård där. Taxen Ruff behövde en trimning då han fäller så otroligt mycket just nu. Han ska ju egentligen plockas två ggr per år men då det tar för lång stund kör jag med klippmaskinen som jag använde på Tessan också på honom.

Han är ju inte överförtjust i klippmaskinen men det går bra då vi väl fått han på trimbordet.


Veronica brukar hålla honom och jag klippa. Han är lite sur då vi håller på och muttrar lite men står ändå helt still . Så det gick faktiskt rätt fort få det fixat . Det som var lite trixigt var att klippa under magen då han har ryggproblem och då vill jag inte ställa honom på bakbenen som vi gjorde förr om åren och han vägrar ligga på sidan . Men jag lyckades få det hyfsat bra ändå fast det var ingen bra arbetsställning klippa just under magen.

 

Blev även klippa klorna på honom och det gick bra fast det är det han avskyr mest av allt. Han har aldrig gillat det , har protesterat ända sen han var valp och han som är snart 10 år är inte lättare nu heller. Så då vi ska klippa klorna sätter vi på en munkorg så han inte ska bitas eftersom han kan göra det då han är så rädd. Men med munkorg är det inga problem.

 

 Taxen Ruff
 

 

Så nu idag kände jag direkt jag vaknade att jag hållit på med taxvård. Ryggen protesterade mot den dåliga arbetsställningen som blev då jag skulle klippa under magen. Inte särskilt bra för en skadad rygg. Men nu är det gjort och taxen är vårfin och slipper bli så smutsig under magen nu när det blir slaskigt och dant.

 

Promenaden gick ju ända bra trots att det kändes av i ryggen. Vet ju varför och det ger sej ju sen.

Sen då solen sken så var det lätt glömma bort att det tog ont och man bara gick och gick och njöt av solen som värmde i ansiktet. Sen att det till slut blivit asfalten framme gör ju att det rullar på lätt och man behöver inte vara rädd för halkan. Endast det tonvis med grus som ligger efter gångvägarna är väl det som jag inte gillar. Känns som det rullar under fötterna då man går. Så jag brukar , där det går, fuska och gå ut på bilvägen istället och det är så skönt då det inte är grus där. Nu längtar man till man får plocka fram joggingskorna och lägga bort dom tunga kängorna. Är så härligt då man får plocka fram dom och man blir så lätt om foten då.

 

Hoppas bara att dom hinner sopa bort det värsta innan lilla Kasper kommer hem till oss. Så hans små tassar inte måste gå i grus och sånt. Tessan hade ju stora problem med just gruset sista året då hon börjat få ont i sina tassar så då var vi tvungen ha socka på henne.

Jag räknar ner nu till det blir dags få hem honom . Om allt flyter på så har vi han här till påsk eller senast strax efteråt. Om ca 30 dagar så är jag hundägare igen. Som jag längtar.

Hoppas det går fort.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0