Lite helg-resumé:

En stillsam helg har passerat.

Inte många knop har det blivit.

Blev förstås en liten tripp in till stora staden :) i lördags med Veronica. Vi tog bussen så hon skulle slippa leta parkering och det är nästan skönast så. Man kommer ju mitt i centrum med bussen och har nära till allt av värde.

Blev inte handla nått utan mest fönstershoppa så att säga. Hade tänkt köpa lite reaböcker men hittade inget som lockade direkt så det blev inget.

Sen var vi runt lite i klädbutiker och kollade in lite rea där med men inget intressant som sagt.

Men det var skoj komma ut lite och då maken ändå jobbade passade det perfekt. Han är ju inte den som gillar gå runt i affärer precis.

 

Var rätt slut i ryggen efteråt så nån promenad blev det inte efter stadsturen. Den var tillräcklig för denna dag.

Sen var ju inte vädret så lockande heller med surmulet och trist. När sjutton ska vi få se solen igen??? är så less på det här mörka trista .

 

Blev sen en god lördagsmiddag med god mat och god dryck. Lite lördagslyx.

Såg sen melodifestivalen trots att jag egentligen inte gillar den numera speciellt då man vet att det bara är fusk med röstningen och det är så dåliga låtar med. Har nog inte hittat en enda låt som man känner så där WOW för.

Undra om det är ålder som talar eller om det bara är uselt i allmänhet?

 

Var lite svårt somna på kvällen då bussturen och stadsvandringen talade . Hade rätt ont i ryggen och benet . Att sitta skumpa på en buss som inte har allt för bekväma stolar är inget min rygg tycker om. Men vad gör man inte för att få lite omväxling. :)

Somnade ändå rätt så tidigt för att vara jag. Sov redan vid halv 1 och sov till klockan 5 då gubben skulle upp. Var lite för kort kände jag så då han for iväg till jobbet så la jag mej igen och somnade om, jag som inte burkar somna om.

Sov faktiskt tre timmar till och då jag vaknade var jag väldigt pigg och utvilad.

 

Hade fortfarande rätt så ont i rygg/ben men klädde ändå på mej och gick min runda för dagen.

 

Träffade en granne då jag skulle iväg så det blev till att stå och prata en stund, en bra stund blev det (30 min. minst). Hon hade hört att vi inte hade nån hund mer och ville prata och höra varför och hur det gått. Hon har själv tre stycken hundar varav en är lika gammal som Tessan var. Vi hade valp samtidigt den sommaren vi fick henne.

Hon tyckte det var trist höra att Tessan blivit så sjuk och förstod exakt hur jobbigt det måste ha

varit . Hon sa också att hon bävade för deras äldsta hund som ju är 11 år nu och har artros mm , när dom måste ta beslutet att låta henne somna in.

 

Dom har haft en hund som dom varit tvungen ta bort redan vid 1 års ålder så hon vet hur jobbigt det kan vara.

Fast som hon sa att ju längre man har dom desto svårare blir det då den dagen kommer.

 

Var skönt få prata lite och sen få visa bilder på min valp som ska komma till oss om några veckor.

Visa det som är framtiden och det som får mej att le och vara glad åt igen.

 

Blev inte hela rundan igår då det var lite för halt under den snö som låg ovanpå det isiga underlaget som är efter vägarna. Så jag gick bara 3 km istället för dom 5 km jag går annars.

Ville inte få mer spända muskler att bråka med.

Kändes precis lagom gå den sträckan. Hem och in i en varm dusch och sen se vasaloppets sista km. Var nyfiken på vem som skulle komma först i mål.

Ryggen var mindre bråkig på kvällen än kvällen innan så det var skönt. Behövde ingen TENS utan det gick slappna av ändå.

Sen så kom jag faktiskt i säng redan klockan 11 på kvällen då jag var väldigt trött kände jag.

Och sen sov jag som en stock till klockan var halv 7, helt otroligt vad jag sovit.

Nästan som en ”normal” människas. :)

 

Idag så blev det en riktig runda igen. Denna gång hade jag sällskap av gubben. Ingen sol idag heller utan samma trista väder. Enda glädjen i det hela var idag att det lilla snöfall som kommit i natt hade gjort att halkan försvunnit så nu behövde man inte gå på helspänn hela tiden.

 

Blev sen en tur till gamle far som vi egentligen brukar klara av på söndagar men då Henrik jobbade igår så blev det inte av eftersom jag inte kör bil själv mera.

Det är faktiskt en grej som jag saknar otroligt mycket. Att inte ta mej dit jag vill , hur jag vill och när jag vill. Är nu 4 år sen sista gången jag körde.

 

 

 

Hade ett lite chatt med kennelägaren också idag för att bestämma när det blir besök och kika på valpen i verkligheten. Vi har nu bestämt nästa vecka nån dag och då ska hon ha hunnit raka nosen på dom för första gången. Oj så spännande det ska bli. Om dom var söta innan så lär dom vara ännu sötare med rakad nos. Tessan var alltid finast och sötast just med rakad nos.

Så nu har jag nått längta till ännu mer. Så roligt och härligt få se vår lilla kille ♥♥

 

 

I veckan blir det också en konsert som står på agendan. Vi ska gå och lyssna på Europe på Kulturens Hus på fredag och då ska vi innan den också lyxa till det med en middag ute innan .

Europe lyssnade vi på mycket på 80-talet och nu lyssanr Veronica på samma så det blir vi tre som kommer gå på den. Hörde en intervju just med medlemmar från Europe på Tv för ett tag sen och dom sa då att dom tyckte det var extra roligt turnera nu då det var flera generationer av fans. Som en av dom sa att nu kommer föräldrar med sina barn och lyssnar på dom. Precis som vi då.

 

 

 

I morgon blir det livat och glatt för då kommer barnbarnen på besök och då hoppas vi det blir väder för pulkbacken . Inte för att jag åker men titta på kan jag. Tror inte det går så bra ta rullatorn upp i backen :)

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0