Lite av varje.

Vilken häftig konsert det var i fredags. Riktigt riktigt bra var den.

Även förbandet var bra men i min mening inte lika bra som Europe även om maken tyckte det. Tyckte det bandet var lite för skrikigt.

Det blev en rolig och trevlig helkväll med middag ute. Vi var på kinarestaurang och åt innan konserten och det var supergott. Var så länge sen vi var ut och åt och det är allitid skoj då det väl blir av.

Sen trevligt med äta sånt man inte lagar själv heller. Min kinamat-lagning brukar sträcka sej till friterad kyckling och det blir så sällan numera.

Så det blev god mat och gott dricka till och lite sorbet som avslutning.

Då vi sen ätit var det bara ge sej till Kulturens Hus för konserten . Förbandet spelade första timmen och sen efter pausen drog det igång ordentligt. Vilken tur man hade med öronproppar. Jag som redan nu är halvdöv behöver ha kvar det jag har. För man hörde tillräckligt ändå, mer än väl.

 

Det var fullsatt i salongen och då man kollade på vilka andra var så såg man att åldersfördelningen var lika som vi. Det var såna i vår ålder och sen lika många i dotterns ålder ( 25 år ).

Så det stämmer att dom har fans i flera generationer.

Dom spelade både nytt och gammalt och jag gillar mest dom lugnare låtarna medan maken och dottern föredrar dom med mer fart i. Men i det stora hela var det väldigt bra.

Om jag ska klaga på nått var det dom satt satt bakom oss. Bakom mej satt en kille som hela tiden hade sina knän i ryggen på mej. När han diggade tryckte han knäna i ryggstödet och det var akllt annat än skönt. Jag vände mej om ett antal ggr och blängde på honom , sådär ilsket, och då slutade han ett tag för att sen på nytt köra knäna i ryggstödet. Väldigt irriterande.

Så dj**la långa ben kan han inte haft så dom inte rymdes på golvet.

Sen är det ju också rätt störande med dom som har världens minsta pissblåsa som måste springa iväg på toa hela tiden. I vår rad var det speciellt en som skulle fram flera ggr.

Ska det vara så svårt hålla sej en timme eller två????

 

Det blev som sagt en helkväll då vi varit och ätit innan så vi var inte hemma förrän klockan var nästan halv 12. Då var man alldeles för pigg för att ens tänka på lägga sej så vi satt uppe och kollade på inspelningen av Lets Dance och annat till klockan var närmare 2.

 

Sov inte så bra natten sen då jag fått så ont i mitt högra knä nu. Var faktiskt just det som störde mej mest trots att jag även var slut i ryggen efter suttit så länge.

Har haft ont i knäet en vecka nu , sen jag var i pulkbacken med Viggo och Molly och då inte tagit på mina knästöd som jag annars har då jag är ute och går.

Fick till slut gå upp och sätta lite diklofenak-salva på knäet och då lättade smärtan där.

Har nog lite början till artros i knäna har ju sjukgymnasten sagt tidigare och därför så har jag knästöd just på promenader men glömde det i pulkbacken vilket jag nu får äta upp.

Lätt vara efterklok, som vanligt.

 

Lördagen sen var mulen till att börja med , det hade regnat under natten.

Men då det var varmt så bestämde vi oss för en runda ändå.

När vi nästan var hemma igen sprack det upp och solen kom fram. Men det var iskalla vindar som blåste så det var inte så skönt som man kan tro att det skulle vara. Inte läge plocka bort några vinterkläder än.

Sen blev det en stilla lördag med lite skidåkning på Tv och sen en god middag med fläskfile och champinjonsås och hasselbackspotatis till. Så det blev en lyxmiddag då med.

 

Var sen rätt trött och sliten då jag sovit dåligt natten innan så efter melodifestivalen , som inte var mycket se egentligen , så blev det en tidig kväll.

Somnade rätt snart men än en gång vaknade jag av att knäet tog så ont. Så då var det bara stiga upp och smörja på lite salva för att kunna somna igen.

Tur nog funkar det faktiskt så jag somnade om och sov som en stock till klockan var halv 8.

otroligt skönt med sån sömn.

 

Blev sen ut och promenera som vanligt och om man bara går efter gångvägarna så är föret bra. Där är det välgrusat och inte halt alls. Men på kvartersgaterna där går det inte alls gå. Där är det tjockt med is och modd så det blev kryssa runt för att hålla sej där det inte var halt.

Ingen sol och lika isiga vindar. Än är det vinter även om den inte varit som vanligt.

En sväng ut till gamle far för lite söndagsfika var nästa anhalt.

 

 

Då sen kvällen kom så tog jag och smorde in knäet innan jag la mej och i natt har jag sovit utan att vakna alls. Sov i hela långa 7 timmar .

Tänk att lilla jag kommit tillrätta med sovandet ändå.

Och allt ett litet plåsters förtjänst. Helt otroligt .

Visst har jag väl nån natt här och där då jag sover mindre igen men inte hela tiden och det är så djäkla skönt.

Det gick få ordning på denna gamla kärring också till slut. Inte illa pinkat kan man väl säga.

 

Idag var det lite solsken då vi gick vår runda och det gör en så glad. Då solen knappt synts till på sista tiden blir man extra glad nu.

Lite isiga vindar ännu förstås men då vinden är i ryggen så är det ändå rätt härligt.

Fast nog hade det varit skönt med lite mindre vind. Om man nu ska gnälla på nått.

 

Och nu är det bestämt när jag får möta vovve-valpen ♥♥ för första gången. Så spännande det ska bli. Få se han på riktigt och få se hans mamma och syskon. Oj så jag kommer längta till på torsdag då det ska bli av. Då är han nästa fem veckor, blir fem veckor på lördag. Han är ju liten ännu .

På bilderna jag fått är han sååå söt och ser så gosig ut. Jag kommer längta ihjäl mej till det är dags.

Det ska bli så roligt .

Sen dröjer det ju några veckor till innan han får flytta hem till oss men då har man ju sett honom och kan längta ännu mer efter den lilla goa pudelkillen . I mitten av april då är det dags. Då får vi det livat och glatt i huset igen .

Ska bli så härligt. Hundar är ju det bästa som finns. Det heter ju människans bästa vän av en anledning. ♥♥

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0