Barnbarnsskoj ♥

En tidig morgon idag. Somnade ju rätt så tidigt igår kväll , redan klockan 11 var jag i säng, så då blir det tidigt att vakna. Kan ju inte sova mer än nödvändigt heller. ;)

Nu då jag faktiskt sover rätt bra så blir det mellan 5-6 timmar varje natt och det räcker gott och väl.

Är ju ändå en klar förbättring än då jag sov endast 1-3 timmar per natt.

 

Så vi var som sagt uppe med tuppen och laddade lite för att vi skulle få besök av barnbarnen.

Vi gick vår runda ändå innan och där mötte vi än en gång en annan hundägare som undrade var Tessan tagit vägen.

Hon har själv varit med om samma sak för drygt ett år sedan då hennes dåvarande hund blev så sjuk att han fick somna in. Så hon vet precis vad vi gått igenom. Hon har nu en ny hund som är ett riktigt litet busfrö är ju bara drygt ett år så han är lite valpglad ännu.

Hon gladde sej också med oss då hon hörde att det var en ny hundkompis på gång till vår familj.

Hon ville inte heller vara utan hund då den förra fick somna in.

 

Vi gick sen vidare efter pratstunden och skyndade oss hem så vi skulle vara redo då barnbarnen kom. Vi hann hem och sen kom dom och då var det full rulle här.

Dom två har båda sån energi att man önskar man hade lite av det själv.

 

Viggo hade väntat sej att valpen redan skulle varit här så jag fick förklara att det dröjer några veckor ännu innan han kommer hit.

Jag försökte förklara hur liten han kommer vara men det är nog svårt för han att föreställa sej det.

Han har ju sett bilder på honom men det är ändå svårt fatt hur liten han kommer vara. Men han gillar namnet Kasper, det blir bra sa han för han är ju en killvovve.

 

Han sa till mej också att ”du vet ju att Tessan sitter där uppe i hundhimlen och mår gott med Wilma ( hans morfars hund som också är borta).

Och dit kommer du också den dagen du dör.”

Helt rätt. Klok som han är goa gossen ♥.

 

Richard hade med sej klippmaskinen då både Molly och Viggo behövde friseras. Så jag klippte först Viggo och han blev hur snygg som helst, farmors goa gosse ♥♥.

Sen skulle även Molly friseras , hade alldeles för lång lugg. Men det var inte det lättaste klippa luggen då hon inte hade tid sitta helt still. Men till slut lyckades jag få en någorlunda rak lugg och hon blev såklart den sötaste tjejen i stan, farmors gotroll ♥♥

 

  ♥♥ Nyfriserade ♥♥

 

Sen klädde vi oss allihopa och gav oss ut i pulkbacken .

Till och med jag kom fram med min rullator då det är rätt bra med skare.

Viggo han sprang upp och åkte med sin kälke , lilla energiknippet, helt outtröttlig.

Han lyckades till och med få farfar på kälken och tävlade om vem som åkte bäst . Givetvis var det Viggo som var bäst, vad annars.

Molly åkte mest på rumpan och for omkring och klättrade i kullarna , upp och ner, hon också helt outtröttlig. Vilken ork dom har dom små liven. Man blir rent av trött bara titta på.

Viggo föreslog att gamla farmor också skulle åka men det blev det inte , inte kan gamla tanter klättra i backen. Så jag fick vara den som stod nedanför och hejade på och fotade lite.

 

        

 En dag i pulkbacken ♥

 

Vi blev där ett bra tag innan dom till slut tröttnade.

Då blev det lite mellanmål och lite glass och en godisklubba, fast det inte var lördag, men farmor har dispens så det är alltid lördag hos farmor.

 

Dom åkte sen hem och både farfar och farmor var helt slut . Man är ju inte ung mer direkt :)

Men oj vad skoj vi haft . Det är så roligt ha dom här och dom får en att bli så glad och nöjd. Det lever man länge på. Och tiden går så fort då man har roligt :)

 

Nu blir det vila resten av dagen då jag känner i benen och ryggen att jag varit och pulsat omkring i snön. Men det var det värt, varenda sekund.

Det var så roligt och jag längtar redan till nästa gång.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0