Sol och lite pudelmöte.

Idag var det en härlig promenad med lite sol som kikade fram bakom molnen.

Benen kändes piggare än igår även om det var lite tungt på sina ställen där dom inte plogat sen snöande inatt. Låg väl några cm på ställen där det inte hunnit bli upptrampat.

Men då jag sovit gott i natt så var benen med mej .

Valde gå ut på bilvägen där det var för mycket modd.

Synd att det inte funkar med snösvängen. Är alldeles för sent ute och plogar efter snöfall. Är väl inte tillräckligt med snö-cm förstås.

Annat var det förr då dom alltid var ute tidigt på morgonen och tog just gång- och cykelvägar.

Men det gick ändå tack vare solen . Var så fint och vitt med nysnön som kommit .

Synd bara att solen försvann sen lika fort.

Men då hade jag ändå gått min runda så.

 

Träffade en dam som har två stycken fina härliga pudeltjejer som jag inte träffat sen Tessan fick somna in.

Ena pudeln är en exakt kopia av henne så det blev lite känslosamt. Som titta på Tessan♥♥. 

Samma färg, samma ögon och samma mjuka goa päls. Var bara tvungen gosa lite.

Hon hade förstått att vi inte hade kvar Tessan då hon saknat oss på promenaderna.

Vi brukade ju mötas innan men har inte setts på sista tiden då jag gått andra vägar för att det varit för tufft möta just Tessan-kopian.

Men det var mysigt få gosa lite och få lite pudelpussar av dessa fina tjejer.

Och nu då det mötet var avklarat så känns det som om jag inte behöver undvika det mer.

Hon förstod precis hur det är och vilken sorgsen tid jag haft då hon själv haft många pudlar före dom här. Hon har haft just pudel i säkert 30 år om inte mer.

 

Nu längtar jag ännu mer efter min lilla pudelprins . Tiden går så sakta.

På lördag är han 1 vecka så då är det bara 8-9 veckor kvar. LÄNGTAR sååå!!

 

Igår bytte jag ju plåstret en dag tidigare och det var nog bra det. För nu kunde jag sova utan vakna och det trots att maken jobbar natt. Kändes ensamt i sängen igen då det bara är andra gången han jobbar natt sen vi tog bort Tessan. Så jag pallade upp min stora kuddar som jag använder på dagen som stöd i sängen bakom ryggen för att inte sängen skulle kännas så tom och sen förstås Tessans mysfilt som ännu ligger tryggt hoprullad bakom ryggen under täcket. Den har jag haft där hela tiden och den får mej somna så gott. Är lika mjuk som hon var och doften av vovve finns kvar. Kan inte tvätta den.

 

Så ännu är jag nog lite blödig vad gäller saknaden. Den gör inte lika ont men den kommer då och då över mej och jag bara ser henne.

Var en sån kväll och natt just i natt.

 

     My beautiful dog Miss You ♥♥
 

Men som sagt jag somnade och sov mina 5 sköna timmar och hade mindre ont än igår morse.

Tror nog att det skulle behövas lite starkare plåster nu då pillren nästan är helt ute.

Men en sak är då säker, plåstret fungerar och jag är piggare än på mycket länge.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0