Sol .... äntligen och nya valpbilder♥♥♥

 

Så var det måndag igen och helgen tog slut lika fort som den kom. Ja för mej är det ju det samma då jag har helg så att säga hela veckan men för dom andra. 

 

Maken började jobba redan igår kväll då han har nattskift i tre nätter.

 

 

 

Helgen har varit lugn och skön med lite av varje. 

 

Snöfall natten mot lördag gjorde att maken hade snöskottning hela förmiddagen då det kommit rejält med snö. 

 

Med efter det kunde vi ge oss ut på en promenad då dom för en gång skull hade plogat tidigt på morgonen , kors i taket. 

 

Under rundan träffade vi några som saknade vår vovve och undrade vad som hänt. Vi fick då än en gång ta upp hennes sjukdom. Var lite lättare prata om det nu då det gått lite längre och sen då vi kunde berätta om nya vovven också. 

 

Eftersom den vi pratade med också har hundar så är det lättare förstå vad vi gått igenom då alla djurägare en dag står inför detta svåra beslut. 

 

Men då vi nu har nått glädjande se fram emot så går allt lättare nu.

 

 

 

Resten av lördagen var lugn och skön med god mat och lite Tv-tittande.

 

 

 

Somnade rätt tidigt på lördagskvällen då jag var rätt trött och lite sliten eftersom jag inte sovit helt bra natten mot lördag.

 

Men denna natt sov jag som en stock och sågade visst stockar också enligt maken :)

 

 

 

Då det var skidåkning på Tv tidigt på morgonen blev det ingen morgonrunda för vi ville se det. Och sen skulle vi även en tur ut till pappa och hälsa på och då for vi dit innan det var dags för hockeyfinalen som Henrik skulle se, inte jag .

 

 

 

Då vi kom hem så kom mina barnbarn till oss med sin pappa och så fick vi en rolig söndagseftermiddag.

 

Jag och Molly hade fullt upp med alla lekar som hon skulle ha mej till. Goa lilla Molly ♥♥.

 

Vi lekte med en barbiedocka , vi byggde med klossar, vi snurrade karusell med en snurrstol, vi åkte rutschkana med dockan efter mina ben , ja säg vad vi inte gjorde. Hon är så full av energi och det spritter i henne hela tiden. Hon är precis som sin storebror i den åldern om inte ännu mer energisk. Man skulle behöva lite av den energin själv, det vore nått det.

 

Viggo storkillen älskar vara med sin bästa faster och dom har så mycket gemenskap . Härligt se .

 

Jag visade Viggo bilden jag hade på valparna och han var helt förundrad över att , som han ropade ”pappa kolla valparna har inga ögon”.

 

Han kunde inte se dom då valparna ju inte hade öppnat ögonen på den bilden.

 

Jag förklarade det men han var inte säker på om han trodde mej.

 

Molly hon letar fortfarande efter Tessan för hon förstår inte vart hon tagit vägen.

 

Hon brukar kolla runt och söka om hon ska hitta henne. Då hon såg valpbilden sa hon bara ”inte Tessan”.

 

Nu då jag har en bild på valpen där ögonen syns så skickade jag den till Viggo så han kunde se att ögonen finns. Vilken tur att den har ögon som han sa.

 

 

 

Fick ju nya fina bilder igår som vi beundrade hela kvällen allihopa.

 

Speciellt en bild där han gäspar. Han är så söt och ser så gosig ut och jag längtar ännu mer efter få ta honom i famnen och pussa på han.

 

Har skrivit ut en bild på honom som jag har vid sängen så det är det sista jag ser innan jag somnar nu.

 

Speciellt nu då maken jobbar natt och jag känner mej mer ensam . Då är det mysigt ha bilden som ger mej sån glädje och hopp igen efter den tunga tiden som gått.

 

Han är bara för söt ♥♥

 

 

 

Då jag vaknade i morse och såg solen så var det inte svårt ta sej ut på rundan. Trots att jag hade lite mer ont idag efter barnbarnsleken igår så var det inget som kunde stoppa mej då jag såg solen. Solen har man knappt sett sista veckorna så det var så härligt. Enda smolket i bägaren var att det inte var grusat efter gångvägarna. Dåligt då klockan var efter 9 då jag gick iväg.

 

Så det blev trängas med bilarna efter bilvägen istället då jag inte ville risker halka till .

 

Rundan var så härlig och jag var till och med tvungen ta på solglasögonen för att inte bländas. Man är ju knappast van vid det då solen lyst med sin frånvaro så länge.

 

Då jag var nästan hemma kom så traktorn för att grusa. Det var så dags det.

 

Hade lust stoppa han och skälla lite för att han var så sent ute men det var bara som jag tänkte. Men lite lust hade jag.

 

Men jag hade ju ändå klarat av min timmes runda så jag var rätt nöjd ändå. Hoppas det nu förblir lite sol ett tag. Det gör att man ser lite framåt och humöret kan inte bli annat än gott.

 

 

 

Nytt plåster satte jag på sen då jag känt att det avtagit så då är det dags. Som tur är svarar det rätt snabbt då jag sätter på ett nytt i tid innan hela effekten avtagit. Tar bara några timmar så känner jag att det fungerar igen.

 

Ännu bättre nu då jag har dubbelt så starkt plåster.

 

Tar inte bort all smärta men betydligt mer än tabletterna jag ätit gjorde, flera ggr bättre. Och det bästa av allt. Jag får min nattsömn och jag slapp ta till sömntablett. Har haft bra med sömn sen jag började med plåstret så jag har brutit den onda cirkeln till sist.

 

För numera sover jag runt 5-6 timmar ibland till och med 7 timmar och vaknar utvilad. Det är helt underbart. För visst har jag haft svackor förr men inte som varat i flera månader.

 

 

 

Nu ser jag fram emot en vår med solsken då valpen kommer i april och jag får en vän för livet igen. En liten go vovve som blir min kompis i vått och torrt. Som får mej må bra och ger mej glädje och lycka. Jag längtar så tills dess han kommer i min famn ♥

 

 

    Lilla goa valpen 2 veckor gammal
 
 

 

Precis som Tessan ♥ gjorde en gång då hon kom till oss och fick mej se framåt igen efter en tuff tid då jag legat på sjukhus i flera veckor . Hon fick mej på benen igen och blev sen den bästa vän jag kunde ha. Den som fanns där då jag mådde sämre en dag och som fick mej ut hur eländig jag än kände mej.

 

Älskade goa Tessan ♥ jag glömmer dej aldrig du finns i mitt hjärta ♥♥ 

 

  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0