Så var ordningen återställd :)

Ordningen återställd....fått sova gott igen i natt. Behövde ha gubben hemma tydligen ;)

Nä riktigt så kanske det inte var men nästan. I alla fall så har jag sovit i natt och gubben har varit hemma så.

Och då hade jag ändå rätt ilsken smärta igår.

 

Gick ju min promenad som vanligt igår men fick ge upp och vända efter halva då benet tog för ont. Nu kommer det för att jag gått i halka som jag inte ska göra.

Och då var det ändå inte lika halt igår som dagarna innan. Det var bra grusat och rätt hyfsat plogat bort slasket.

Men det kommer ju alltid surt efteråt då man gjort nått man inte borde. Blir för spänd och stel och då bråkar min nerv mer än nånsin.

Men jag var ju klok och vände , vilket jag sällan brukar göra då jag kände att det nog skulle sluta illa om jag fortsatte.

Trist då jag inte vill ge mej men denna gång var det bara göra det för att inte förvärra smärtan mer.

 

 
 

Efter rundan blev det värmedyna och sen en het lång dusch för att få spänningen i ryggen släppa. Funkade hyfsat och det kändes genast mycket bättre.

Lite TENS på det och det blev riktigt bra.

 

Körde till och med lite Mindfullness som jag slarvat med länge nu, var nog säkert två månader sen sist och det var otroligt skönt . Tankarna var väl lite röriga och gjorde väl inte riktigt som det ska men jag tyckte jag blev hyfsat avslappnad i alla fall.

Och med det också mindre smärta i benet. För om jag bara får bort stelheten så minskar trycket på nerven som ju bråkat med mej sista två dagarna. Och med ökat tryck så hjälper inte plåstret fullt ut.

Men som sagt det lättade och jag kunde sova i natt.

Och jag sov länge....vakande visserligen vid 5 men somnade om efter frukosten och sov till nästan 10, så totalt blev det nästan 8 timmar och så länge minns jag inte när jag sovit. Behövde den sömnen efter två dåliga nätter så jag kände mej verkligen pigg i huvudet igen.

 

Jag hade till och med en massa drömmar , om hundvalpar förstås med både Tessan och valpen inblandad. Var omgiven av en hel hög med olika hundvalpar, pudelvalpar, och hade hela sängen full. Ville inte vakna nästan för att inte förstöra drömmen, ville drömma klart. Brukar drömma just mot morgonkvisten om jag lyckas somna om. Man sover väl lite lättare då. Så det var väl därför jag sov så gott.

 

 

 

Morgonrundan ,eller kanske förmiddagsrunda låter bättre då vi inte kom iväg förrän klockan var närmare 11, jag som annars är ute före klockan 9 senast, blev idag också den korta varianten. Benet är inte med på noterna riktigt än utan halkan sitter fortfarande kvar som en påminnelse i benet.

Så det blev bara halva idag med men den gick åtminstone bra att gå idag då det kommit lite snö som lagt sej ovanpå isen och tagit bort det blanka. Man kunde gå ”normal” utan gå och spänna sej så det var ju bra.

Visserligen tog benet väldigt ont mellan varven men inte lika illa som igår så det var ju bra. Ett steg åt rätt håll igen.

Synd bara att solen lyser med sin frånvaro igen. Var ju så härligt i två dar med solen som värmde och som lyste upp tillvaron. Nu är det bara grått och trist igen. Det gör ingen glad.

Nog hade vi väl kunnat få ha lite mer sol än så.

 

 

Efter prommisen blev det värme och sen Mindfullness idag med. Kändes riktigt bra idag och lättare slappna av. Lite mindre snurr på tankarna och jag kunde fokusera mer på det jag skulle göra. Men lite for tankarna iväg och då var det lilla valpen jag tänkte på. Den söta goa lilla valpen som precis fått upp ögonen. Jag har en bild vid min säng av honom som jag tittar på varje dag och kväll då jag jag sova. Längtar så till jag får se honom och hålla honom i min famn. Snart så. Längtar.  

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0