På G ... nu rullar det igen

Kvällen igår var lite besvärlig då ryggen bråkade och benet sprätte. Fick joxa lite med både värme och TENS för att få det sluta sprätta.

Till slut lyckades jag få det slappna av och benet slutade upp med ”sprättet” , ( finns nog inget ord som heter så men det var vad jag kom på ;) )

Var så skönt då det släppte för allt hänger ju ihop med halkpromenaderna då man ju spänner sej för att inte halka.

Och i och med att jag till slut fick avslappning så blev det bra.

Skönt.

För nu kunde jag sova också . Var rätt trött och somnade väldigt tidigt för att vara mej. Sov som en stock redan halv 1 och sov ända till klockan var 7. Oj så skönt det var.

Kände mej som en ny människa och det var lätt kliva upp.

 

Vi var ute på rundan redan vid 9-tiden idag och idag blev det hela rundan igen. Och den gick heöt utan hugg och benet var helt med på noterna idag. Tror att det som halkan ställt till med gett med sej nu. Härligt.

Så rundan gick som en dans fast Henrik undrade om vi inte skulle gå halva idag också men jag tjurade och det gick vägen . Så nu är det på rätt köl på riktigt igen.

Men lite solsken hade ju inte varit helt fel. Ännu är det grått och trist väder även om det var ett tappert försök av solen kika fram nån minut under rundan men den försvann lika fort.

Lite less på gråvädret nu. Vi ska ju ha vintersol nu med gnistrande snö och lite lagom kyla. Inte plusgrader och grått och trist.

Men vädrets makter rår man inte på . Men gnälla får man väl ???

 

Fick även idag lite bilder på min söta valp och hans syskon. Dom är ju bara för söta. Blir helt kär i dom all tre. ♥♥

Är så roligt få se hur dom utvecklas och längtan blir bara större för varje dag som går. Men varje dag är ju ett steg närmare också.

Närmare till han får komma hem till oss och blir vår lilla ”killvovve” som Viggo sa.

Han nämnde också då jag sa att vi tänkte kalla honom för Kasper ”att det är ju ett spöke”.

Han tänkte då på snälla spöket Casper som är en saga. Och det stämmer ju.

 

 

Jag drömmer om hundar nästan varje natt och har ju som sagt valpens bild vid min säng som jag ser på innan jag ska sova. Och sen har jag ju Tessans filt ännu i sängen som jag rullar ihop bekom min rygg som ger mej lite tröst i saknaden efter en vovve i min närhet.

Har ju köpt en bädd till valpen men vi får väl se om han kommer sova där. Tessan sov inte alls i nån bädd utan hon hamnade i sängen redan efter en vecka .

Bädden ska åtminstone stå bredvid min säng så jag kan ha honom i min närhet och sen f¨år vi väl se var han hamnar till slut. Kanske det blir under mitt täcke som med Tessan :)

 

 

Blir en lugn helg då Henrik jobbar hela helgen . Kanske lite baka om lusten faller på.

Blir kanske åka in till stan också en sväng med dottern på bokrea som jag tänkt hela veckan men inte kommit iväg.

 

 Sötaste valpen i stan ♥♥♥

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0