Näsan ovanför ytan igen ♥

Efter en liten dipp igår så har jag näsan ovan ytan igen.

Fått komma på fötter efter en deppig stund med lite mycket sorgliga tankar och tårar.

Och fått sova i natt. Guld värt.

Så nu kan jag se framåt igen och bara minnas min vovve med glädje om vilken underbar hund hon var. Var datumet som fällde mej då jag började grubbla och sorgen kom över mej som en ångvält.

 

Men nu då jag fått mina , först 4 timmar sömn och sen 2 till efter frukost. Så då klockan slog 9 på morgonen var det en alert gammal tant som steg upp och klädde sej för obligatoriska rundan. Och då solen gjorde ett tappet försök tränga fram genom molnen så kändes det som jag var på banan igen. Ljuset tränger undan sorgen lite och jag ser framåt med glädje till det som komma skall.

 

Då jag igår kväll fick packa upp lite nya valpprylar så var det som om jag fick ny energi och det var med glädja man fick öppna paketet med grejerna. Det var en ny bädd i mjuk plysch som lillprinsen ska sova i, om han nu inte hamnar i sängen som Tessan gjorde :) , ett nytt koppel och halsband och sen en ny stickad hundtröja att ha vid ruggigt väder.

Tessan hade såna grejer men jag vill att valpen ska ha egna grejer och inte ärva hennes.

Känns roligt köpa hem lite prylar redan nu fast det dröjer till han kommer hem till oss.

 

 

Då jag igår fick högre styrka på mitt plåster så blev smärtan betydligt mindre redan under kvällen. Nu då jag inte tar nått piller med så var det nått jag kände behövdes.

Blev lite för lite med det första plåstret då jag tog bort piller efter piller.

Jag klarade av få bort alla tre piller på bara tre veckor och det känns helt okej. Det sista pillret kände jag mest av men tjurskallig som jag är så lät jag inte det hindra mej från få bort det. Är lätt bara ta ett då man känner att kroppen skriker efter piller men jag bet ihop och nu kan jag stoltsera med att vara pillerfri vad gäller smärtstillande. Plåstret har bättre effekt och nu hjälper även mitt kvällspiller till att jag får den vila och sömn jag behöver.

För jag har ju faktiskt kunnat sova ända sen jag fick mitt första piller med några få undantag. Får lättare avslappning och kan hitta bra sovställning lättare nu då jag är bättre smärtlindring.

 

Men som igår då jag inte sovit så bra under natten då kände jag mej otroligt slut. Verkar som jag märker av mer nu då jag faktiskt sover om jag inte fått min sömn.

Då jag under drygt sju månader knappt sov mer än 1-3 timmar så var det som jag hamnat i ett läge att det inte spelade nån roll , jag var jämntrött hela tiden kan man nog säga.

 

Idag på rundan mötte jag lilla goa pudelkillen Bosse ,som är en grå dvärgpudel liksom min lilla prins kommer vara. Han är så fin och jag måste bara krypa ner och gosa lite med honom. Vi pratade ett tag jag och hans matte och jag kunde visa bilden på min lilla valp . Dom har ju inte haft Bosse sen valp utan han var 3 år när dom tog över honom efter en annan så hon hade svårt föreställa sej hur små dom faktiskt är i början.

 

Så efter pratstunden var det med lätta ben jag gick resten av rundan. Och att då solen kikade fram lite grann gjorde inte saken sämre.

Så idag har jag kommit i fas igen efter deppdagen igår.

Lite sömn och sol ger mej mer energi.

Nu längtar jag bara till att veckorna ska gå och jag får min lilla valp ,en hund som håller mej sällskap och glädjer mej varje dag . En ny vän att älska och gosa med.♥♥♥

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0