Lite ledbruten, inte så farligt ändå.

Efter min vurpa igår så blev det väldigt stelt och smärtsamt ju längre kvällen led.

Fick svårare svårare resa mej upp då det tog ont i varje muskel bak på ryggen .

Var ju en praktvurpa så vad annat vänta.

Tänkte att nu blir det inget sova i natt men det gick trots allt.

Tog väldigt lång tid innan jag kunde somna då det var svårt hitta ett läge som kändes bra allt som drog och slet.

Fick i alla fall en hyfsad natt med 5 timmars sömn så jag ska inte klaga.

 

Då jag sen skulle stiga upp var det värre. Var så stel och det drog och slet i ryggslutat av minsta rörelse. Väl på benen så fick jag gå igång mej så benen ville vara med på noterna.

Efter ett tags innepromenerande kunde jag röra mej ordentligt igen.

Men oj vad det kändes tungt med smärtan. Det högg ordentligt i ländrygg och ben. Inte konstig med tanke på hur jag flög igår och det slet förmodligen till rätt bra i ryggen också förutom att jag har ont i svanskotan som jag ju landade på.

 

Henrik undrade om jag ändå skulle ut på rundan och givetvis skulle jag det. Var visserligen väldigt sega tunga ben i början men i takt med att jag blev varm så fick även benen bättre fart.

Var bara skönt röra sej så stelheten i musklerna släpper och smärtan i ryggen lättar.

 

Var bra fäste i deg då det var borta det hala som blev igår då det var nyplogat . Nu var det mer lite frostig yta och det kändes som om man hade väldigt stadigt under fötterna. Tur det för en vurpa till hade inte varit kul.

 

Trist bara att det bara ska vara mulet och grått. Hade velat ha lite solsken då det bara varit mulet nu så länge. Endast en dag i veckan har solen tittat fram en liten liten stund.

För annars så är det ju varmt och skönt ute.

 

Då vi kommit halvvägs så dök lilla pudelkillen Bosse upp med sin matte och då var jag bara tvungen få klappa honom lite. Han är hur söt som helst . En grå/silver dvärgpudelkille är han.

Undrar om den lilla killen vi ska få blir i den färgen? Blir bara mer och mer nyfiken på hur han kan se ut då jag ser lilla Bosse. Han har sån fin färg och är så charmig.

Bosse han är 4 år och vår kommande valp♥♥ en hel vecka gammal just idag.

 

 

Då vädret är rätt trist så blir resten av dagen en innesittardag med lite OS på Tv.

Nyss sett skidåkning och det var så spännande se hur tjejerna åkte och då framförallt Kalla som gjorde det igen, en riktig bragd och såg till att dom fick en guldmedalj. Härligt att se.

 

 

 

Nu blir det köra avslappning en stund för jag känner att jag styvnar ihop igen. Speciellt i ryggslutet och höger sida av bröstryggen då det var den sidan som tog emot mesta fallet.

Tror det kan kännas ännu mer i morgon då det oftast brukar bli värst två dagar efteråt.

Som en vass träningsvärk fast det är en skada istället.

 

Har faktiskt tänkt på en sak som jag sluppit nu sen jag börjat med plåstret. Det är vädersmärtan. Den har inte alls varit så påtaglig som tidigare. Förut kände jag av varje oväder som var på G men nu då jag tänker efter så har jag inte känt det de sista två veckorna som gått sen jag satte på första plåstret. Nu är jag ju inne på tredje plåstret och det känns otroligt att det funkar så bra. Och nu har jag även plockat sista pillret för två dagar sen. Känner mej så duktig. Måste berömma mej själv , ingen annan gör ju det. :)

Och med några få undantag så sover jag bra om natten. Till och med efter en vurpa.

Inte illa pinkat om så säger.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0