Lite dagen efter idag....

Igår var en hektisk dag. Hade mycket för mej hela dagen.

Vaknade redan klockan 5 på morgonen och kunde sen inte sova mer. Hade ju sovit sen tolv på kvällen så mina fem timmars sömn räckte tydligen.

 

Gick då ut på en runda redan klockan kvart i 8 eftersom jag ändå var uppe. Var bra före och några minusgrader men inte nån sol tyvärr. Såg att den kämpade bakom molnen men ville inte tränga igenom.

Rundan gick bra trots att jag haft lite mer ont i benet sista två dagarna. Var ju lite moddigt häromdan och då fick jag ta i mer vilket gör att det känns mer i ryggen och benet.

Sen är det ju nu helt slut på pillren och plåstret som jag nu fått får inte full styrka förrän efter tre dagar.

 

Hem och duscha och sen tänkte jag vila lite innan nästa projekt.

Hade planerat ta bussen till Storheden för lite shopping där och just åka buss dit har jag inte gjort förr då det är bussbyte i Gammelstad som gäller då.

Men nu hade jag tänkt testa .

Hade förstås kunnat vänta till maken slutat och han skjutsa mej dit men jag ville se hur det var åka bussen dit och hur lång tid det tar.

Att åka buss in till stan tar bara runt 20 minuter och nu åka till Storheden tog faktiskt längre trots att det är kortare. Jag åkte hemifrån klockan 12,15 och var inte där förrän klockan var 12,50. Så åka 7 km tog 35 minuter och då åker jag in till stan dit det är 1,1 mil på 20 minuter.

Nåja det gick ju men tog onödigt lång tid.

Och besvärligt också böka upp rullatorn på bussen två ggr.

Positivt var ändå att dom monterat upp kortläsare vid bakdörren där jag kliver på så man slipper gå fram och betala. Bra gjort LLT.

 

Väl framme blev det strosa runt i alla affärer som låg runt centrum där. Hittade inte mycket men det var roligt bara titta. Synd bara att det är rätt stora avstånd mellan vissa ställen . Det blir rätt långt gå om man ska besöka alla affärer där. Då är det enklare om man har bil .

Men då jag inte kör bil så är jag tvungen använda benen.

Men jag hann med en hel del och sen kom maken och mötte upp för det var även dags fylla på matförråden. Bara det tog ett bra tag då vi hade väldigt tomt och brukar försöka köra en storhandling en gång i månaden. Förr då jag körde bil kunde jag ju åka iväg själv och handla då och då men nu kör vi månadshandling. Faktiskt skönt för då har man hemma basförråd och behöver bara handla smått sedan.

Fast Henrik är inte överförtjust då han måste gå med och handla då vi ska storhandla, Lite suck och stön blev det allt. :)

 

Efteråt var det jag som hade suck och stön. Min rygg var inte överförtjust heller över det jag gjort. Jag hade ju varit i farten i flera timmar och det blev mycket gå och stå . Så på kvällen blev det ta fram TENS igen och köra en bra stund, blev flera timmar. En extra tablett blev det också innan sänggåendet för att jag skulle kunna slappna av.

Men som man säger , är huvudet dumt får kroppen lida. Hade ju inte behövt göra allt på samma dag . Men vem har sagt att jag är klok??? Inte klok är nog mer rätt.

 

 
 

Men jag fick hyfsat med nattsömn ändå tack vare tabletten så jag vaknade rätt så utvilad efter 4 timmar.

Då vädret inte lockade till uterunda , snöstorm, och jag ännu har rätt ont i ryggen efter gårdagens bravader så stannade jag inne och bakade lite istället.

Bakade en rulltårta och en vaniljfylld sockerkaka. Lagom sysselsättning idag då jag behöver vila ryggen. Och vila med bakning är ju en riktigt bra ide eller hur :)

 

Sen kom ett SMS från dottern att han halkat omkull och slagit i ryggen i ett trappsteg och nu hade ont och inte kunde sitta. Ja det vet jag ju allt om.

Som om det inte räcker med att jag har ont i ryggen så ska hon också bängla till det.

Sa att det är ju min grej det där med ryggont.

Nej skämt åsido det är inte kul men som tur var inte värre än att hon kunde köra hem själv. Nu ligger hon på värmedynan för att få musklerna mjukare och slappna av.

Sa just att nu vet du hur ont i ryggen känns.

Tur nog verkar det som om det är musklerna som fått en törn , ibland ska man ha tur då man faller också.

 

 
 

Talade via chatt lite med kennelägaren idag för att höra om valparna öppnat sina ögon ännu. Brukar ju vara runt två veckor men ännu hade dom inte gjort det.

Ska bli så roligt få se dom igen på bild då hon lovat fota dom så jag får mer bilder.

Sen blir det en otålig väntan i två veckor till innan vi får komma och hälsa på. Då är dom u fyra veckor gamla och tiken går med på att man kommer dit.

Ska bli jättespännande se valpen på riktigt. Och så tidigt som vid endast fyra veckor.

Tessan såg vi bara på bild innan hon skulle hämtas hem då hon var 9 veckor gammal eftersom det var 30 mil dit. Och vi kunde inte heller få se hennes mamma heller då hon åkt tillbaka till sin ägare redan.

Är ju roligt få möta mamman också. Ser verkligen fram emot detta. Sett henne på bild och hon är så vacker. Och vackert namn har hon också Prinzess Diana, riktig prinsessa alltså.

Blir intressant få höra vad hon ska ha för namn på valparna i stamtavlan.

Vi har själva tänkt vår lilla silverprins♥ ska kallas för Kasper. Svårt hitta andra namn då man hittat ett som man gillar.

Längtar så . Tittar på valpbilder varje dag . Valpar är ju för söta. Hjärtat smälter. 

Ska bli så härligt med en vovve kring benen igen, så tomt är det nu. Längtar och väntar, tiden går 

 

 

 
lilla goa Tessan♥ som valp

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0