Utvilad ? lite kanske.

Efter att knappt sovit alls natten mot lördag ( blev väl 2 timmar ) så fick jag en god nattsömn i natt. Blev väl runt 5 timmar och det kändes otroligt skönt. Somnade av ren och skär utmattning igår kväll redan vi 1 tiden inatt och det var tidigt för en som sitter uppe halva natten annars. Var välbehövligt och skönt. Visst pigg är väl fel ord men piggare i alla fall.

 

 
 

Igår tog vi en tur in till stan med bussen, jag och Veronica.. Vi for iväg efter vi gått morgonrundan med vovvarna och lämna maken hemma med dom.

Vi skulle besöka Street Market som var på stan. Vilka härlig dofter och vilket utbud av spännande mat. Tyvärr var det så otroligt mycket folk och långa köer att det inte blev nått matinköp. Men lite torkad frukt och nötter fick vi tag på i alla fall.

Det var trångt efter storgatan och det var inte helt lätt ta sej fram med en rullator. Folk har en förmåga gå rakt på en trots att jag knappt kunde väja då det var så trångt. Ingen respekt för en med rullator kunde jag konstatera. Tur att jag ändå hade den för trängas så där klarar jag inte med min usla balans. Sen kan jag inte vara som dom som kör fram som ångvältar med barnvagnar utan att ha nån hänsyn alls. Brukar kalla dom med barnvagn för barnvagnsmaffian. Dom tycks tro att dom har företräde framför alla andra.

Nåja vi fick i alla fall se lite vad det fanns för utbud och inspireras lite. Fast nog hade det varit gott smaka lite också.

 

 

 

Vi tog sen bussen hem och då var det en slut gammal tant som hade väldigt ont i ryggen efter trängseln.

Det var ju en fin sensommardag igår med sol och värme man idag var det som bortblåst. Inte undra på att mitt ben värkte ilsket då jag vaknade. Tänkte först att det berodde på gårdagens utflykt men då jag steg upp och såg vädret så fattade jag att det nog var vädersmärta också.

Vi tog en väldigt tidig runda just för att hinna innan regnt skulle komma. Vi hann endast halvvägs så började regna. Tur nog inte så mycket förrän vi kom hem. Men man var ändå både kall och blöt.

Och hur min kropp tyckte om det var ju lätt räkna ut. Blev till tina upp sej i en het dusch och då ble jag åtminstone mindre stel.

Var ändå skönt fått rundan trots vädret. Vill helst inte hoppa över om det går. Behöver den så väl. Synd bara att jag inte kunnat få till den andra rundan mer. Verkar bli som förra sommaren då det gick några veckor för att sen falla tillbaka till endast en runda. Hade varit skönt få en kvälls/eftermiddags runda också men hittills vill det sej inte mer. Trist. :(

 

 

Nu blir det en riktigt latsöndag med bara slappa och vila resten av dagen. Inget planerat , bara krypa ner under en varm filt och mysa . Ruggigt inne också . Ute endast + 8 så nu är det definitivt slut på sommar. Tog faktiskt fram fingervantar då vi skulle ut på rundan och tur var väl det. Blev ändå nog kall.

 

Eftersom det är fastedag idag så blir det ingen matlagning så maken får äta rester då jag och dottern äter våra fasterätter. Idag har jag gjort en sorts chilitomatsalsa som vi ska ha till kycklingfileèn. Ser då gott ut.

Annars tycker jag fastedagarna varit rätt enkla följa då det endast är två dagar per vecka och man faktiskt äter lite ändå. Har ju visserligen bara hållit på i en vecka ännu och idag är tredje fastedagen.

Om det sen gör nån nytta får vi väl se. Ska åtminstone ge det tå månader till att börja med. Nått litet kilo kanske man kan bli av med.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0