Taxfrisering och förkylt !!!

Så har då årets älgjakt startat och sen igår har vi taxfrämmande. Ruff är ju här alltid under jakten då han ju inte kan vara med i skogen.

Blir alltid lite livat först då Tessan ska sätta honom på plats så han vet vem som är bossen. Sen lugnar det sej och dom håller sej på var sitt håll.

 

Då han kom redan igår fm fick han åka med till syster som vi skulle hälsa på då vi inte ville lämna honom då han just kommit. Gick bra och han lugnade ner sej efter ha fått nosat runt lite hos henne.

 

Väl hemma igen tog Veronica med honom på en promenad så han skulle få göra sina behov ordentligt. Jag stannade däremot hemma då jag inte orkade gå. Hade alldeles för ont i ryggen för det.

Sen på kvällen var Ruff väldigt snäll och gick tidigt och la sej i den fåtölj han fått till sin. Han var väldigt stillsam för att vara första kvällen. Brukar vara mer orolig men nu fann han sej direkt. Sov upp och ner i stolen och såg rätt roligt ut där han låg med tassarna i vädret.

Han sov hela natten . Märks att han börjar bli en gammal herre på dryga 9 år.

 

 

 

Han sov liksom resten av familjen och hund men inte jag. Hade för ont så jag var uppe till runt 2 -tiden igen. Lyckades sen somna och sov till 5.

Var då så täpp i näsan att det bara var upp och ta lite nässpray. Har fått en rejäl förkylning.

Så eftersom jag är allergisk blev det fixa Ruffens päls så jag inte skulle känna så mycket av det.

Vi klippte med maskin för annars tar det alldeles för lång stund och då blir han sur.

Vi stod ute och klippte för att slippa få allt hundhår inne. Och det gick helt utmärkt. Ruff stod snällt stilla och Veronica höll fast honom så han inte skulle hoppa av bordet.

Fin blev han och kändes redan renare och luktade mindre.

 

Men för sakens skull tog Veronica in honom i duschen också för att få bort det sista lösa håret. Inget han gillar precis men även det gick bra.

Så nu har vi en ren och nyklippt tax som inte luktar så mycket och det gör att min nästäppa lättar. Jag tar ju även allergitablett då han är här men då jag är förkyld känner jag ändå av honom. Men nu märker jag det mindre.

 

Nu är det bara kloklippningen kvar. Det är också nått han verkligen avskyr. Vi har ju skaffat en munkorg just för det så han inte räkar bita nån. För han är så rädd för klotången och man vill inte riskera att han biter i rädsla. Men kloklippet får Veronica och Henrik sköta för nu är jag inte form för det efter klippningen.

Ryggen vill inte mer. Så nu behöver jag få vila och ta det lugnt nån timme och det verkar hundarna också tycka att dom behöver. Ruff ligger i sin fåtölj och sover och Tessan ligger i sängen vid mina fötter och sover. Dom är trött av all uppståndelse med taxens frisering.

Och då är det ju jag som jobbat :)

 

Eftersom det är vår fastedag idag så slipper jag laga mat idag . Endast maken ska ha middag för jag och Veronica ska äta sallad och grillad kycklingfile som vi redan har färdig.

Passar bra just idag då jag behöver vila lite extra.

Sen får jag hoppas på en nattsömn som är nått mer än bara 2-3 timmar . För nu då jag även är förkyld känner jag mej mer sliten än annars.

Nu hoppas jag bara att min läkare som skulle vara tillbaka på måndag hör av sej så jag kan få nån bättre medicin mot smärtan och mot sömnlösheten.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0