Storkok ..... ingen ide vila , det går åt he***te i alla fall !!!!

Efter en näst intill sömnlös natt så var jag allt annat än pigg i morse.

Har väl slumrat till ca 1,5 h som mest.

Och det var först på morgonkvisten och blev då förstås väckt av telefonens signal.

Vi väntade ju våra nya vitvaror idag och givetvis ringde han upp just precis då jag äntligen somnat.

Så det var den sömnen. Ingen ide lägga sej ner sen utan bara bita ihop och ge sej ut på rundan.

 

Att jag sovit så illa i natt tror jag var dels min dubbla promenad i förrgår och sen vädersmärta på det. Ingen bra kombo.

Slutade därför med en hel natt utan att jag hittade ett läge som tog mindre ont. Tessan märkte att jag var vaken så hon låg och sparkade på mej mest hela natten som om hon tyckte jag skulle stiga upp då jag ändå inte sov.

Gjorde det till sist men försökte sen mot morgonsidan att få lite lite sömn.

 

Så idag är ingen bra dag. Ingen bra dag alls. Rent en usel dag. Tar nog ont precis överallt.

 

Vad hittade jag då på idag??? Vila??? Knappast.

Ligger inte ner då jag har så här jobbigt för då känner jag bara av det mer. Så det var bara ge sej ut på den obligatoriska rundan och väl igång så går det alltid.

Visst det tog helsikes ont i varje steg men runt kom jag....hela rundan på 5 km.

 

Sen då??? Vila???

Inte det inte. Hade tagit fram grytbitar av älgkött som var från förra året och som jag tänkt koka en stor gryta av. Så det blev skära kött i tärningar och bryna det för att sen koka det länge....

Sen skiva mängder med lök och morötter och bacon och bryna på för att efter köttet blivit mört slänga i grytan och sen koka dessa mjuka. I med grädde lite redning och sen vinbärsgele och rödvinsvinäger.

Oj så gott det blev. Men det tog tid. Tog några timmar och under den tiden blev det ingen vila. Så jag har stått upprätt i säkert 6 timmar idag om jag räknar med promenaden.

Bara gissa hur det känns i ryggen nu.

Inte alls okej. Långt därifrån.

Men det var lika bra göra det då jag ändå hade så ont idag.

Kan ju inte bli värre än så här ….. eller???

 

Så nu har vi i alla fall gott om mat att fylla i nya frysen. Blev gryta för ett helt kompani.

 

Nu är det nog bäst ta det lugnt resten av dagen om jag ska orka med ett besök hos storasyster i morgon som fyller år idag.

Nån mer runda lär det då knappast bli.

Sen bara hoppas att tröttheten vinner över smärtan i natt så jag får lite sömn. Kanske jag då får lite mindre smärta.

 

Men nog kan man säga att man stångar sej blodig varje gång. Spelar nästan ingen roll vad jag gör eller inte gör .

Det går åt He***te i alla fall.   

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0