Sol men kyligt .... och kaffebryggare som gett upp

Fin morgon idag med klar himmel och solsken . Dock kyligt med iskall nordanvind.

I natt....ja jag var vaken då om nån undrar....var det ner till + 2 men ingen frost ännu. Men det är nog inte långt borta nu.

Skönt i alla fall med sol . För annars är det ju bara klä sej om man ska vara ute och gå. Skönt med långkalsonger och sen åkte även vantar och pannband fram för igår hade jag inte det och frös ordentligt om öronen.

 

 
 

Igår fm var Veronica med pappa och Ruff till djursjukhuset för en till röntgen , nu med kontrast och han blev friskförklarad. Oj vad skönt. För hade pinnen varit kvar är det stor risk att det blivit sprätta upp honom och det var ju skönt att pinnen kommit ut av sej själv. Förmodligen den gång han kräktes upp all mat även om inte pappa såg nån där.

Och en op på en gammal hund är ju inte att föredra så det var skönt det löste sej utan.

Och en lättnad både för pappa och Ruff.

 

Vi var en sväng in till stan igår på em för att shoppa lite. Det var kallt och kyligt på stan så det var tur jag plockat fram höstjackan. Hittade inte riktigt det jag tänkt men det blev lite annat istället.

Veronica investerade i en ny jacka i skinnliknande material. Snygg var den i kortare modell.

Jag köpte ett par nya leggings att ha till klänningen då vi ska på Ferruform festen i oktober.

 

Sen var vi även in på Fritz Ohlson för att titta på vad man kan göra av gamla guldsmycken. Har en del guld och guldsmycken jag inte använder som jag tänkt göra nått användbart av. Hon tipsade om att i oktober blir det 20 % rabatt på omarbetning så jag kanske går in och beställer nått då. Har tänkt göra ett nytt halsband och ev. Ett armband beroende på hur mycket det går till halsbandet. Har redan sett ut vad jag vill göra för halsband men inte bestämt armband ännu.

 

 
 

Efter stadsturen var jag helt slut i rygg och ben. Hade en knix på knäet då vi var på stan och det tog väldigt ont. Hade inte på knäskydden så det var därför det vek sej fel.

Sen var det svårt hitta avslappning och därför blev det åter lite nattvak. Inget nytt numera utan mer vana kan man nog säga. Somnade väl runt halv 3 och vaknade vid 7-tiden. Natten innan var ännu kortare då jag var vaken ändå till runt 4 och ändå vaknade vid halv 7 -tiden.

 

Känner även att jag blir stel i ryggen och får kramp i rumpan då jag är ute och promenerar så nu är det bäst inte gå utan långkalsonger. Blir jag kall så tar det ännu mer ont. Brukar tina upp rumpan och ryggslutet i duschen sen. Då brukar det släppa lite.

 

Även vovven känner av kylan och har haft lite problem med att hon vägrar gå mot slutet av rundan. Så idag tog vi fram hennes sticki-tröja och nu gick hon utan problem. Vet inte om hon har nått fel i lederna men det skulle inte förvåna mej,. Hon har ju allt annat så. Och vi har ju alltid märkt att hon är rätt frusen av sej. Kryper gärna under täcket på natten nu och ligger kvar där också, Sen på kvällarna framför TV- slåss hon och jag om en mjuk gosig filt som jag har där och hon helst vill ligga och mysa i. Min gosiga mysvovve♥

 

Jag har själv också blivit mer kall av mej trots att jag sista åren haft problem med att jag kokat över . Kanske ändå den perioden börjar avta nu som man slipper ha fläkten på .

Har kanske blivit nog gammal för det nu.

 

Måste nog leta fram benvärmarna också för nu är det kramp i vader och fötter igen. Och nederdelan av benen , under knäna, är iskalla och fötterna likaså.

Och då krampen i vaden kommer gäller det ju snabbt ställa sej upp och det är inte det lättaste för mej som är allt annat än vig.

 

Blev investera nu kaffebryggare idag också då vår gamla gett upp och inte håller kaffet varmt. Blev bara ljummet och då smakar det inte gott. Och utan kaffebryggare kan man ju inte vara . Hur skulle man då överleva.

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0