Skithelg :((

Efter en lååång helg med regn och rusk och nattvak och smärta och elände mm mm så kom så solen åter. Det behövde jag. Är så less på survädret och min kropp hatar verkligen lågtryck. Den smärta jag haft senaste dagarna och nätterna för den delen är inget roligt alls.

Har väl blivit 2 max 3 timmars sömn sista tre nätterna och det är allt annat än bra. Men smärtan i rygg och ben har varit så ilsken så.

Gick bara inte slappna av.

 

Och även promenaderna har varit jobbiga då det huggit rätt rejält i ländryggen och ut i höften vilket gjort att jag fått stanna upp flera ggr.

Är förstås det att det blivit kallare och jag blev rätt så kall om rumpan och det är aldrig bra . Då får jag som kramp i ryggsluten och smärtan blir ännu värre.

Så idag åkte långkalsongerna fram. Gick något bättre då även om jag ännu har mycket hugg.

 

Så sammantaget var denna helg den var inte rolig. Bara smärta och sömnlöshet och rent ut sagt SKIT.

 

Men i lördags var det ändå rätt trevligt på dan då vi åkte ut till pappa en sväng för att fira hans flödesdag som var den 22 sept. Jag hade fixat tårta och vi var alla där för att fira. Alla mina barn och barnbarn också så det var fullt hus.

Tror han gillade det speciellt som han inte träffar småttingarna så ofta.

 

Vad som var lite tråkigt var att höra att Ruff inte mådde så bra. Han hade ju ätit upp en glasspinne då han var hos oss för drygt en vecka sen och nu börjat kräkas.

Så jag sa till pappa att vi nog måste ringa veterinären.

Så i morse ringde jag och vi fick komma idag .
Blev en röntgen men där kunde dom inte se annat än aatt han hade mycket gas i magen och tarmen så han fick då kontrastvätska som han fick svälja.....dom blandade det i lite mat och han åt upp det utan problem.....äter man glasspinnar så varför inte. Så i morgon ska pappa tillbaka med honom för en ny röntgen så dom får se om det syns nån pinne då,. Om inte har den nog passerat så vi får hoppas på det så han slipper en operation.

Veronica var den som var med in till röntgen så hon ska dit och hjälpa pappa i morgon också.

 

Han fick så beröm för hur fin och hur slimmad han var trots sin ålder då tax inte bör vara för tjock. Och Ruff har ju inte ett uns fett på sej.

Han hade heller inget emot personalen där som Tessan har. Hon avskyr det där stället och går aldrig in där frivilligt.

Och henne hade dom då aldrig fått i kontrastvätska så där lätt .

 

Nu blir det slappa resten av dagen så kanske jag kommer från hugget jag haft sista tiden.

Fast helt vila blev det inte då jag ju bytt i sängarna idag då det nu var fint väder. Så det blev bädda rent och det var väl inte det bästa för ryggen precis. Nu känns det . Blir väl ligga på en tennisboll i natt också som jag gjort senaste nätterna. Är rent av öm utanpå skinnet av bollen och har ett stort blåmärke där men det är det som funkar då bensmärtan är som värst. Hellre ont i ryggen än ner i benet. Låter tokigt men den smärtan är lättare ta än nervsmärtan som strålar och pulserar ner i benet.

 

Men nu luktar det fräscht i sängen så det var det värt. Måste ju passa på när det inte regnar en dag.

 

Eftersom vi har vår fastedag idag blir det ingen matlagning så det är skönt. Maken jobbar eftermiddag så han får ta med en matback från frysen i morgon istället. Vi är nu inne på fjärde veckan med 5-2 dieten och det går enkelt. Inte särskilt hungrig känner man sej heller. Enda som jag tycker är jobbigt det är att man får springa på badrummet hela tiden för man är konstant pinknödig.

 

Sen märker man att dagen efter en fastedag så blir man fortare mätt då man äter. Så det är ju bra.

Har inte koll på om jag gått ner då vågen pajat men det känns som om nått litet kilo har försvunnit.

Så här kan jag nog tänka mej köra en längre tid då det inte var så jobbigt. Är mer en livsstil än en diet säger ju experterna.

 

Nu ska jag försöka få den spända värkande stackars gamla kroppen slappna av. Hur det nu ska gå till?????

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0