Ingen sömn i sikte :(

I natt trodde jag i min fantasi att jag skulle få en god natts sömn. Men tji fick jag. Trots att jag var trött i både knopp och kropp efter gårdagens hundvård med klipp av Tax och bad och kloklipp så blev inte natten så lång. Somnade i och för sej rätt tidigt ….för att vara jag …. men vaknade redan efter 3 timmar så det blev ingen lång sovtid i natt heller. Vaknade av att benet värkte och foten krampade plus att det blivit helt täppt i näsan. Är ju väldigt förkyld till på köpet så en kombination av smärta och nästäppa är inte rekommendera för en god natts sömn.

Har varit vaken sen 4 och det känns. Tror det tar ont i varje del av kroppen.

 

 
 

Men det blev ändå en runda med vovvarna på morgonen och väl igång så funkar jag. Veronica var med så hon fick ta Ruff och jag Tessan.

Var skönt ute trots att det var mulet och rätt fuktigt. Var ingen sol men den kom senare .

Väl hemma så var det en slut tant som klev in i duschen. Duschade riktigt varmt för att mjuka upp den stela värkande kroppen lite. Kändes lite bättre efteråt.

 

Men det är allt annat än bra så här dagen efter taxfriseringen och den biten var ju väntad. Alltid svårt hitta en bra arbetsställning då man ska frisera en vovve. Och just taxen måste jag frisera då Veronica måste hålla fast honom så han inte får för sej hoppa ner från trimbordet. Han är för stark för mej och därför blir det jag som klipper.

Däremot fick jag Henrik hjälpa till med kloklippet och det gick otroligt fint. Vi hade honom liggande på sida på trimbordet och Henrik höll fast honom och pratade lugnt med honom medan Veronica klippte.

Så nu är han helrenoverad när han hämtar honom då jakten är klar.

 

Nu blir det en vilodag med inte många knop resten av dagen så kroppen hinner hämta sej lite . Har så ont i armen och armbågen också nu . Den som annars hade blivit lite bättre med dom övningar jag fått . Men så fort jag anstränger arm/armbåge för mycket så kommer det tillbaka.

 

Ryggen den hugger i höger sida och benet är ilsket och argt. Foten har kramp/sendrag hela tiden så det blir att skutta upp och ur sängen med jämna mellanrum.

Men det ger väl med sej. Hoppas jag. Vet ju att vad som orsakat det och att det kommer gå tillbaka. Det värsta i alla fall.

Sen sömnen den är en helt annan fråga. Det hoppas jag också ska lösa sej bara jag får ett snack med min läkare. Nu är det ju på måndag han ska vara tillbaka så jag hoppas han ringer mej då.

För jag tror eller jag vet att en stor del av smärtan beror på min usla sömn i sommar. Att sova 2-3 timmar per natt i flera månader kan inte vara bra. Kroppen protesterar ju vilt och argt det känner jag ju.

Så hoppet står till nästa vecka. Då kanske jag kan få nån hjälp.

 

Eftersom det nu är helg och fredag blir det fredagsmys med Taco till middag. Kanske ett glas rött till så kroppen får lite avslappning.

 

Vad det vad det var jobbigt skriva idag. Allt blir felstavat och bokstäverna lever sitt egna liv. Tur än en gång det finns rättstavningsprogram. För idag är inte knoppen med alls. Huvudet under armen eller nått liknande. Jag vet vad som jag tänkt skriva men bokstäverna kommer som dom själv vill och det är rött understruket hela vägen.

Skyller på sömnbristen. Fast man blir ju även ”DUM” av smärta så.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0