Höstrusk och paltfest.

Om onsdagen bjöd på härligt höstväder så kan man inte säga detsamma om torsdag-fredag. Då har det varit rent ut sagt ett skitväder.

Regn, kyla , storm och allt annat som en ruggig höstdag i slutet av september kan bjuda på.

 

Och med det så mår ju min kropp därefter.

Den mår också rent s.k.i.t . Nervsmärtan som påverkas så av oväder och sen då den vanliga på det kan inte kalas för annat än just det.

 

Nätterna har ju också varit usla men det är ju knappast en nyhet mer. Det är mer standard än nyhet. Har nog knappt sovit alls i natt och natten innan blev det väl 2,5 timme totalt trots att det då inte var oväder men väl på G.

Går bara inte ligga still då smärtan river och sliter i benet.

 

Igår morse tänkte jag också skippa rundan då det regnade och var endast + 2 grader men efter ett noga övervägande en timme eller så så klädde jag mej ändå och gav mej ut på rundan som jag brukar . Det duggade just då så det var inte så farligt med regn men det stormade ordentligt från norr så jag blev väldigt kall om ben och rumpa trots långkalsonger. Vilket då gjorde mej extra stel i benen så det var som gå med träpinnar till ben.

Tog mej runt ändå ….hela långa rundan ….så jag var ändå nöjd trots att jag hade jätteont i rygg och ben då jag var hemma igen. Även vovven tyckte det var kallt och hon var iskall om magen .

Så hon fick krypa in i en filt efteråt och tina upp och det gillade hon.

Jag själv tog en lång het dusch för att värma upp dom stela lederna och det kändes skönt.

Men smärtan ….den släppte inte ….inte oväntat förstås.

Så sen efter duschen blev det en stund på värmedyna och då till slut lättade det lite.

 

På eftermiddagen skulle vi sen iväg till ett paltkalas som Henriks systrar hade ordnat för deras äldsta bror som fyller 60 år idag. Han skulle inte ha nått kalas var det sagt men en vardagsmiddag passade ju bra då. Var trevligt även om det var lite dåligt sitta för mej. Stolarna var inte allt för bekväma för en med dålig rygg. Vi blev väl där i dryga tre timmar innan jag var tvungen ge upp för då pallade jag inte sitta mer och armarna var slut av att hänga på kryckorna.

Men det var ändå skoj komma ut och träffa alla en stund i alla fall.

 

 
 

Resten av kvällen och sen natten var som vanligt inte kul men det får man offra ibland för att träffa lite folk. Sen var ju jag ensam hemma med vovven i natt då dottern satt båtvakt åt pappa och Henrik jobbade natt så ingen blev ju störd av att jag inte kunde sova.

Slumrade väl till en timme eller så mot morgonsidan men väcktes då av vovven som ville ut så det blev inte mer av den nattsömnen. Försökte sen somna om efter frukost då dom andra gått och lagt sej men gav upp då jag såg att det till slut slutat regna och tog ut vovven på vår dagliga tur.

Var inte lika kyligt så idag blev jag inte lika kall och stel så det gick lite lättare .

 

Men den sköna duschen efteråt var bäst. Hett vatten spolande på en värkande ländrygg och bröstrygg gör under mot smärtan. Släpper lite för en stund även om den inte försvinner. Bu hoppas jag på bättre väder så jag kan bli av med vädersmärtan åtminstone. Den andra får jag ju ändå dras med.

 

Var förresten igår och införskaffade en till mjuk varm filt enbart till Tessan. För vi har ju slagits om den sista tiden så jag tänkte hon får en egen. Och det gillade hon skarpt. Hon har legat och myst i filten hela natten nu nu ligger hon också och sover på den. Min lilla bortskämda söta vovve. ♥♥

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0