Givande samtal !!

Idag ...eller rättare sagt igår för klockan är över midnatt, närmare bestämt 01.15.....så fick jag ett telefonsamtal från min läkare som börjat jobba igen efter lång sommarledighet.

Hade ju lämnat ett önskemål om att få kontakt då han kom tillbaka men hade inte väntat att han skulle ringa redan första arbetsdagen.

Men han brukar alltid höra av sej så jag visste att jag kunde lita på honom. Och då är han ändå en stafettläkare , men en engagerad sådan.

Man känner att han bryr sej och verkligen vill hjälpa mej.

 

Nu gällde det ju mina sömnsvårigheter och min ökade smärta. Precis som jag själv förstått så menade han att det hör ihop. Sömnbristen bidrar till mer smärta och smärtan bidrar till mer sömnbrist. Enkelt , men en svår nöt att knäcka.

Vi diskuterade hit och dit och han ville helst inte ge mej sömntabletter men om jag verkligen ville skulle han skriva ut. Men jag vill inte. Tar redan nog mycket piller som det är.

Vi bestämde till slut att det nog var läge att sjukgymnasten går igenom min rygg och ser om det finns nått där som kan förklara den ökade smärtan. Nån låsning eller snedställning. Han tyckte vi skulle börja där och sen återkomma till honom om det behövs.

Han säger att visst kan han ge mej några cortison-injektioner för att bryta mönstret med smärtan men det skulle vara svårt träffa just rätt då smärtan är så utbredd.

Och sen har jag anlag för benskörhet och då är det inte läge för det.

 

Sen ville han att jag skulle försöka med avslappning mer och försöka ta sista tabletten lite senare på kvällen för att vara mer smärtlindrad vid sängdags. Och på så sätt hjälpa till att få både avslappning och förhoppningsvis lite sömn. För 2-3 timmar i flera veckor/månader är absolut inte okej.

 

Nåja jag får försöka på den banan och inte som nu ligga vaken fast klockan tickar på mot natten.

Har tagit tabletten senare men inte hjälpte det idag .

Har lite för ont för att den ska hjälpa och vill inte ta den starka. Har haft för mycket av den varan i sommar. Den talade vi också om och han vet att jag försöker och som han sa han litar på att jag vet hur jag hanterar den starka. Han menar att jag är en sån som inte ger upp och kämpar på trots allt och gav mej en eloge för det. Som han sa. ” du känner din kropp så väl , behöver bara en putt i rätt riktning för att komma på fötter igen, du kan det vet jag”. Kändes bra höra att mina tankar om det hela är riktiga och att jag nu vet i vilken ända vi ska börja nysta.

Är förhoppningsvis bar en svacka som går att kravla sej ur så småningom. Inte ge sej utan vara den envisa åsna jag är .

 

 

Nu ska jag släcka och ta mej lite avslappning med Mindfullness och se om John Blund kan dyka upp och slänga sina sömnstjärnor.

Behöver det så väl.

Bara att få samtalet kändes bra och få prata ut lite . Behövde lite push och få veta att jag inte är helt fel ute i mina antagande.

 

God natt …..hoppas jag :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0