F*n på ren svenska ....

Efter två rent he****tiska nätter med lite sömn eller ingen sömn alls så är jag allt annat än på topp. Smärtan i ben och rygg är inte kul . Enda lindringen är en tennisboll hårt intryckt på en punkt i ryggslutete för att på så sätt störa ut den värsta nervsmärtan.

Funkar det ? Ja lite men inte särskilt lång stund.

Varför nu då?

Ja det kan man undra. Men jag vet ju.
Varit lite fröken eller rättare sagt tant duktig igen.

Först hade jag ju rätt ont sen hundfriseringen förra veckan och det satt som vanligt i flera dagar.

Sen då att vi har skivor ställt för vissa delar av huset som inte Ruff får vara i som ska klivas över stup i kvarten . Vi vill inte ha honom i alla rum eftersom jag är allergisk och han hårar väldigt mycket för tillfället. Så därför får han inte vara i sovrummet och vardagsrummet.

Och då blir det lyfta benet och sånt som min rygg inte alls gillar.

Sen blev det inte bättre av att jag igår , trots att jag hade väldigt ont då också, fick för mej att jag skulle ta en dubbel runda då det blev så skönt ute på eftermiddagen.

Inte särskilt smart kan man tänka men än en gång ” vem har sagt att jag är smart”.

 

 

Så i förgår natt så somnade jag väl runt 2 och vaknade av smärtan klockan halv 5.

Somna om sen gick förstås inte som vanligt.

Sen i natt då jag var väldigt trött och sliten så tänkte jag att nu då. Men eftersom bensmärtan av dubbelrundan blev starkare och starkare för varje timme så blev det int emycket till sömn i natt heller. Blev väl 2 kanske 2,5 timme totalt.

 

Nu skulle jag ju kunna sov en stund på dagen men det tar emot.

Känns inte okej det. Vill ha min nattsömn …. inte för att jag har nån.....och då kan man inte sova på dagen. Möjligen att jag tar en liten Powernap i nån minut eller så då tröttheten tar över men inte mer.

 

Jag har trots smärtan inte hoppat över nån morgonrunda utan har troget gett mej av varje morgon runt halv 9 . Väl igång är det skönt även om varje steg hugger och drar . Men då jag går tänker jag inte lika mycket på det som då man ligger här och känner smärtan pulsera ner efter benet ut i foten .

Så det är faktiskt en större plåga ligga ner än gå. Hur galet är inte det.

Man går och får smärta som sen gör att vila inte går. Man går inte och får smärta ändå. Snakca om pest eller kolera.

 

Har lämnat meddelande nu till sjukgymnasten så jag hoppas få kontakt snart med henne. Eftersom hon jobbar ensam på VC brukar det ta lite tid innan man får träffa henne men nu har jag i alla fall lämnat meddelande så hon vet att jag vill ha kontakt. Hon brukar vilja att man lämnar ett meddelande så hon kan höra av sej då hon bara har en halvtimmes telefontid tre dagar per vecka och det är omöjligt komma fram då. Tro mej …. jag har försökt.

 

 

Ruff har nu varit här i en vecka och än blir han kvar några dagar. Jägarna har inte lyckats nått vidare och dom har ännu inte fått nått djur. Så nu hoppas vi på bättre tur dagarna framöver så vi får nått kött. Lite lön för mödan vill man ju ha.

Hundarna håller ifrån varandra för det mesta och det är rätt lugnt dom emellan. Brukar bara var första dagen som dom bråkar lite sen går dom undan för varann .

Ruff har fått en fåtölj som sin och där sover han hela natten. Gammal gubbe som han är.

Dom ska väl jaga på ön nu till på söndag och då hoppas vi på utdelning. Nån liten älg ska dom väl ändå lyckas locka fram.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0