En hund igen ....

Efter ha haft två hundar i 11 dagar så åkte Ruff hem igår till husse. Tror taxen hade riktigt hemlängtan för då pappa ringde och sa han var på väg la sej Ruff i hallen vid dörren och väntade. Och han hade bråttom sen då han kom och ville inte stanna en sekund längre.

 

Så nu har lugnet kommit och det är tyst och stilla igen. Ruff både hörs och syns betydligt mer än Tessan då det låter då han går av klorna och sen hans skällande som skär i öronen. Men han är en snäll vovve om än högljudd.

Vi hann med klippa i klorna en gång till innan han åkte hem men dom behöver fortfarande kortas mer. Måste säga åt pappa att dom måste klippa dom oftare, helst varje vecka för att få dom lagom.

 

Men nu är rutinerna som vanligt igen och det är skönt. Tror inte jag skulle orka med ha mer än en hund. Räcker gott och väl med det.

 

Sviterna efter tiden med dubbla hundar sitter nu hårt i ryggen men det ger väl sej så småningom.

Mest jobbigt för ryggen tror jag det varit att kliva över skivorna vi haft för att begränsa taxens framfart och hårande. För han fäller otroligt mycket och det gör ju inte Tessan alls. Hon fäller inget då hon har hår och inte päls.

 

Så nätterna dom är ännu usla om än lite bättre då jag ju försöker med det där positiva tänkandet.

Det går nån natt men nu har jag haft två usla nätter igen med yttersr lite sömn. Igår natt blev det också väldigt hattigt då jag vaknade flera ggr efter bara en timmes slumrande. Den natten blev det endast tre timmar totalt.

I natt blev det lite bättre med mer sammanhängande sömn . Somnade visserligen väldigt sen , runt 3-tiden men sov sen ca 3 timmar i sträck utan vakna.

Mer blev det inte för somna om idag var omöjligt. Benet bråkade och smärtade så ilsket att det bara var kliva upp och vandra runt en stund.

Så jag klädde mej och tog rundan med Tessan istället. Var så härligt ute och riktigt varmt.

Hade ändå rätt bra tempo tyckte jag och efter ca en kilometer pinnade benen på i raskt tempo. Blev väl inget ”rekord” men ändå inte överdrivet sakta. Var nog det fina härliga vädret som satte sprutt på gammelbenen.

 

 
 

Nu blir det vila för hela slanten och försöka få till lite avslappning då det känns att det drar i ryggslutet efter vi klippte klorna på Ruff igår. Var väl inte den bästa arbetsställningen för min rygg som redan var uppretad efter benlyften över dörrskivorna.

Men nu är det gjort och nu gäller det få krampen och spänningen släppa.

 

Ska ju till frissan imorgon och ”måla ” lite slingor så det ser mindre asfaltgrått ut. Hade inte tänkt göra det förrän senare i oktober men det blev ändring då vi ska på fest den 5 oktober och då vill man ju vara lite ”fin” i håret.

Blir roligt gå ut en gång eftersom vi endast gör det en gång per år.

Är Ferruform som bjuder till middag på Kulturens Hus och det brukar vara trevligt . Bara det nu blir godare mat än förra året för då bjöds det på kokt lammlägg och det var inte gott. Jag kunde inte ens få ner det. Urk.

 

 

 

Efter som vi har fastedag idag behöver vi inte laga mat annat än till maken och han får äta rester . Vi har nu kört 5-2 dieten i två veckor och det funkar bra. Fastedagarna är inte jobbig alls då man ju äter även om det bara är lite. Ska vara 500 kalorier den dagen. Andra dagar äter vi som vanligt.

Har faktiskt minskat med 1,5 kilo under till nu. Inte helt fel.

Så det verkar som det fungerar och att det inte är så ansträngande heller är helt klart ett plus.

Enda minuset är att man måste springa på badrummet flera ggr per timme då man dricker så mycket. Speciellt jag som är en gammal tant som inte kan hålla mej allt för länge.

 

Nu drar det så mycket i ryggen igen att jag måste upp och gå och försöka stretcha till det lite.

Måste ju kunna sitta i morgon hos frissan så det är bäst det släppt till dess.

Kan ju inte hoppa upp mitt i allt. :)

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0