Efter bio och med ny diet.

Så var det dagen efter bio. Dagen efter i dubbel bemärkelse eller vad man ska säga.

Ryggen var förstås inte glad efter stillasittande i en biofåtölj i drygt två timmar och sen då upp för den branta långa trappan . Inte glad alltså. Så i natt blev det ett nytt nattvak. Sov från 3 till 5 då jag vaknade av smärta och kramp i ben och fot. Upp och ställa sej så snabbt det går. Och det går inte snabbt då jag ska upp minsann.

Som att få en flodhäst resa sej på två sekunder. Eller nått.

Sen jag väl var på fötter så var den sömnen förstörd. Inte kunde jag somna om. Men jag försökte.

Låg i alla fall till klockan var 7 men då gav jag upp.

Då var det bara kliva upp och äta frukost.

 

Men filmen igår var väl värd att se. Kanske inte den bästa i triologin men klart sevärd. Vad jag saknade mest var skådespelaren Joel Kinnaman som hade en liten roll denna gång. Var inte med så mycket mer än i början och sen i slutet även om det handlade om hans hämnd. Han var som bäst i första Snabba Cash.

 

Idag skulle vi börja en ny diet , jag och dottern. Både hon och jag har kilon vi vill bli av med så vi har tänkt testa det nya med 5-2 dieten.

Så idag var första dagen med halvfasta. Bara äta 500 kalorier.

Tänkte ge det en chans även om jag egentligen inte är mycket för olika dieter utan brukar tycka det går med att minska på sånt som man inte borde sätta i sej som kakor och bullar, godis och glass.

Men man läser så mycket om det så jag blev sugen testa och då vi är två kanske det går lättare. Idag började jag med havregrynsgröt och frysta bär. Blev väldigt mätt då jag annars mest äter smörgås och kaffe på morgonen.

Sen att komma ihåg dricka mycket vätska är inte heller helt lätt då jag inte är världsbäst på det.

Till middag åt vi grillad kycklingfilé och en tomat plus sallad på vitkål och morötter.

Har faktiskt tyckt det gått bra idag och inte känt allt för mycket sug efter mat.

Så nu är det äta mat som vanligt till nästa fastedag.

 

 

 

Tog även tjuren i hornet och utmande mej själv med att ta en extra runda med vovven. Har ändå så ont att lite mer eller ännu mer spelar liten roll. Är åtminstone varmt nu på em så solen lockade och då var det svårt låta bli. Och sen så känns det bättre gå än ligga still då man har sån smärta som efter att ha suttit för länge.

Vi gick inte hela långa på 5 km utan vak av så rundan blev väl 3 km istället. Bättre det än ingenting alls. Så nu får jag se om jag förstört denna natt också. Kan ju knappast bli värre än hela sommaren varit. Får jag en tre timmar så är jag åtminstone inte helt utmattad.

 

Sen blir det ladda batterierna till på onsdag kväll då vi har älgjakten som börjar. Ja inte för att vi jagar utan för att vi har hand om Ruff, pappas tax då.

Han ska vara här under tiden pappa är på ön och då blir det livat i huset. Men han är snäll. Snällast då då jag är ensam hemma. Han vill ha lugn och ro och brukar finna sej väl till rätta efter första natten som han brukar ha lite jobbigt med hitta var han vill sova.

Sen blir det lite taxfrisering också. Han ska både klippas och badas- Bada gör vi för att jag inte ska känna av hans päls så mycket då jag ju är allergisk. Men det funkar med bad och trimning och en allergitablett varje dag.

Den enda som egentligen inte gillar ha taxen här är Tessan. Hon vill vara ensam herre på täppan så hon börjar alltid med att visa vem som bor här och vem som bestämmer. En liten bitsch blir hon.

 

 

Så i veckan blir det alltså få två hundar gå vid sidan om rullatorn. Brukar krångla lite först men sen finner dom sej vid att gå på samma sida bakom varandra. Oftast Tessan först....vad annars.

För Ruff är trots allt en lydig gammal herre fast han är en tax. Lite tjurig ibland men lydig. Bara det inte dyker upp en igelkott , för då blir han inte glad. Han ska bara ta den. Har väl tagit två stycken .

Men annars brukar det inte vara nått problem.

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0