Lite av varje .... inte bara gnäll !!!

Onsdag och seg . Nätterna ...ja vad ska man säga? Inte så lysande precis. Blev inte mer än en natts god sömn sen var vi tillbaka på ruta ett igen.

Visserligen inte lika illa som förra veckan då det blev ca 1-2 timmar per natt men mer än två i taget blir det inte. Om jag somnar så sover jag två timmar ….är vaken två-tre timmar för att om möjligt somna om och få en till två timmar till. Inte helt okej då man inte blir lika pigg som om man får sova fyra timmar i sträck men väl bättre än endast två på ett helt dygn. Så man får nöja sej med det lilla ibland för att få det stora....eller nått.

 

 
 

Vovven har också lite ont nu. Hon hade ju en stor inklistrad klump mellan trampdynorna på höger framtass som vi tog bort i måndags men hon haltar fortfarande då hon går på grus och på rampen.

Vi kan inte se nån skada direkt men det verkar ömt då vi inte har riktigt koll på hur länge den suttit där. Nu har hon ju även rätt renrakat mellan trampdynan så det kanske är lite känsligt för tryck just därför. Får väl se om det ger sej eller om vi måste in till veterinären. En hund haltar ju inte om det inte tar riktigt ont.

Så igår morse provade vi ta på en fleecesocka som skydd och det gick väl bara vi inte gick där det var stort grus.

Men eftersom det ändå verkade ta ont har vi bestämt att hon får lite vila från promenaden nån dag så det kanske slutar ömma.

 

Vilket då gjorde så att jag också skippade rundan idag. Inte kul gå utan vovven även om jag kan göra det. Få se om det blir en tur på eftermiddagen istället ….utan vovve.

 

Tog därför tag i och baka lite. Gjorde en morotskaka i långpanna idag då jag igår gjorde en äppelkaka med mandelmassa i långpanna.

Var ett bra tag sen jag bakade så det var skoj. Och då jag endast gjorde en kaka igår och en idag håller ryggen ihop bättre. Blir ju inte heller såt så mycket då man slänger smeten i långpanna och sen sköter den sej själv Så då hinner man hämta sej och lägga sej ner en stund innan den är gräddad och klar.

 

Vill inte göra ryggen mer sur än den redan är då det är fest på lördag. Måste ju orka med det .Och då jag går på fest vill jag slippa rullator och ryggbälte som inte är så snyggt ovanpå en finklänning.

Ska försöka klara mej med en krycka som stöd sen får jag väl lida pin för det efteråt men det är det värt för att få känna sej ”normal” en kväll. Inte som en invalid alltid.

 

Igår tog jag med en samling gammalt guld som jag haft planer på göra nått snyggt av. Fritz Ohlson hade erbjudande om 20 % rabatt på omarbetning så då var det läge . Guldet är lite arvegods som jag skulle göra nått modernt av. Jag beställde ett armband, en halskedja och två hängsmycken att variera kedjan med. Så det blir roligt se resultatet om några veckor.

Och det guld jag hade räckte till allt så det blir endast arbetet jag kommer betala för. Man får mycket för pengarna då man har eget guld.

 

 
 

Fick även mina nya vinterskor i veckan som jag provat på Eurosko och sen beställt på Footway för ett betydligt billigare pris. Fick både vinterskor och ett par nya reebook till nästa sommar för 200 kr billigare än vad eurosko tog för enbart vinterskorna. Så visst lönar det sej skicka efter även skor. Speciellt om man är säker på storlek men det är både fraktfritt och fri retur så man kan faktiskt chansa. Till och med maken har beställt både promenadskor och vinterkängor på nätet han som annars är skeptiskt till köpa just skor på internet.

Vi har ju köpt just Ecco och dessa skor är ju rätt dyra och kan man då spara några hundralappar på att beställa så är det värt besväret prova och sen beställa.

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0