Kors i taket !!!

Kors i taket ….ja så kan man nog uttrycka det. Vilket???

Jag har SOVIT en natt till …. i 5 timmar utan vakna. Det är kors i taket det. Nått annat kan jag inte kalla det. YEAH.

Till och med maken nämnde att jag sovit.....och snarkat vilket väl iinte var så kul men ändå.

 
 

Han är ju van att jag sitter uppe hela eller halva natten och antingen ser Tv eller ligger och läser. Och i natt somnade jag till och med före honom. Det minns jag inte när det hänt.

Alltså kanske det gör nytta min TENS.

Hoppas hoppas.

För man är en helt annan människa då man fått sova. Man har mindre problem tåla smärtan för den är ju så klart inte borta . Den finns där men är inte lika jobbig. Och det är ju den effekten jag är ute efter. För smärtan den botas ju givetvis inte av TENS.

Utan den ska sätta igång kroppens egen läkningsförmåga och göra den lindrigare på så vis. Och jag tror just för tillfället benhårt på den. Vilket förstås också bidrar till den placeboeffekt jag kan känna. Viljan makt över kroppen.

Och med lite tur kan jag kanske få en längre effekt. Jag vill det så mycket .

 

Sen är den väldigt enkel att använda. Jag kan hänga apparaten runt halsen då jag vill gå omkring och jag tycker effekten är bäst då den sitter på . Men jag inbillar mej i alla fall att det hjälper även efteråt. Inte så att smärtan är borta men att den inte är på långa vägar lika ilsken som den varit sista månaderna.

 

Nu då vi gick morgonrundan så var det också bättre än igår. Igår fick vi stanna upp flera ggr men inte idag. Idag kunde jag lufsa på i jämn takt även om det inte är en direkt rask takt.

Sen efter rundan blev det en het dusch för att mjuka upp den stela gamla kroppen och sen på med TENS.

Sitter med TENS just nu också och det pirrar i ryggslutet och stör bort lite bensmärta så det känns helt okej. Har fått öka styrkan rätt mycket sen jag började med TENS i måndags. Sjukgymnasten sa just det att man vänjer sej och då får man öka styrkan. Jag började på styrka 15-18 och nu är jag på styrka 20-25. Men den går öka till runt 60 så jag har mycket kvar än ta till. Man ska ju köra på en styrka att det inte känns obehagligt. Och jag tycker inte det är obehagligt alls. Snarare tvärtom. Det pirrar skönt och det gör framför allt bensmärtan lindrigare och det var ju det som var tanken.

 

Om det sen funkar i längden får framtiden utvisa. Men nu så här första veckan kan jag inte annat än säga att det är bra. För om det nu kan bryta min onda cirkel vad gäller sömnen så tror jag också att smärt-toppen kommer minska. Att jag kommer upp ur svackan till sist.
Nu ska man ju aldrig ta ut nått i förskott det vet jag bättre än nån annan. Men första veckan men TENS är i alla fall en positiv upplevelse.

 

I kväll är det dags för båtvakt för oss igen men dottern är snäll och ställer upp som tur är. Hon satt ju även åt pappa så det blir andra gången för i år. Men hon är en mer nattmänniska så det går nog bra.

Vi ska ju dessutom upp tidigt i morgon bitti då lilla Viggo ska börja på hockeyskola och kommer hit så vi kan följa med och kika. Blir roligt se hur det ska gå. Man får lite flashback till våra pojkars start för länge sen i just hockeyskola. Det var ett tag sen det. Oj vad vi har stått och frusit utomhus....för då fanns ingen hall här i byn som det finns nu. Hoppas han kommer gilla det för han börjar behöva ha nån fritidsaktivitet.

 

Kvällen blir annars lugn och stillsam framför TV-n med lite ”Körslaget” och ”Alla tiders hit”.

 

Sen får jag hoppas på en till god natts sömn. Vore nått det tre dar i rad.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0