Upp på ytan igen.

Om gårdagen var deppig så är det lite bättre med humöret och kroppen idag.

Fick mej lite sömn i natt , blev väl nästan 3,5 timme och sen en timme till på det så ja jag har lite mer energi och ork idag.

 

Då jag ändå tog mej genom gårdagen som nog var den längsta dagen i veckan kändes det som så var jag fast bestämd att jag bara måste gå till sängs i bra tid. Oavsett om det känns smärtsamt eller ej. Så redan klockan 23,30 var jag i säng och försökte hitta ett bra sovläge. Jag bökade väl hit och dit med alla kuddar i nån timme innan jag till slut lyckades med bedriften att sova.

Vaknade till efter bara en timme av att vovven skulle ut av nån anledning men var så trött att jag bara inte orkade bry mej. Så då maken steg upp och tog ut henne somnade jag om rätt snabbt och sov redan då dom kom in. Kroppen och ännu mer knoppen var väl slut som artist kan jag tänka.

Sen blev det visserligen inte helt optimalt med sömn men bättre än dagen innan i alla fall.

 

 

Inte heller idag gick det ta nån runda då det än är så halt och nu till på köpet kommit lite lätt snö ovanpå isen så det är rent förrädiskt ge sej ut . I alla fall om jag är ensam . Lovade maken och dottern innan dom for att jag skulle hålla mej inne.

Frustrerande att inte få den friska luft och motionsrunda min stackars värkande kropp så väl behöver. Men som sagt idag var jag lydig och tog inga risker.

Tur nog var vädret inte så lockande med väldig snålblåst. Trots att det är nära nollgradigt var det isvindar ute.

 

Så istället för en runda så tog jag och fixade till lite ljusslingor runt bro- och rampräcket. Dom andra får klättra och sätta slingan som ska sitta under brotaket. Det vågade jag mej inte på då balansen ju är usel.

Var lite trixigt som vanligt få till det med konstbarret och ljusslingan. Fick hålla på en stund innan jag blev nöjd och då frös jag ordentligt. Hade endast tagit på en jacka så det var inte så konstigt.

 

Nu får resten av julpyntet vänta till lördag då jag kan få dottern till hjälp med gardiner i köket. Har även där lovat att vänta. Och jag kan lyda ibland, men bara ibland.

Man kan inte alltid ha dumstuten på.

 

Sen då klockan närmade sej tolvsnåret gjorde jag nått jag inte brukar göra. Jag tog en tupplur. Kände att jag nog måste ta en då jag blev tvärtrött. Men då jag har som princip att inte sova på dagen , sover ju nog illa på natten som det är, så ställde jag väckare att se till att det bara blev en liten tupplur. Och jag måste ha slocknat direkt jag la mej för då klockan ringde tänkte jag att det kan väl inte redan ha gått 45 minuter men det hade det. Så då hade jag fått en stunds vila och det kändes riktigt bra. Var nog nått jag behövde. Nu hoppas jag inte jag sabbat hela natten för detta.

Men för stunden kändes det åtminstone bra i kroppen och knoppen.

 

Nu blir det åka en sväng till affären då gubben kommer hem och handla för veckan. Måste alltid ha skjuts dit då det är så besvärligt handla och sen ta allt på bussen. Speciellt som jag måste byta buss för att ta mej till Storheden från Sunderbyn. Så därför får alltid nån av dom följa med och handla.

Egentligen skull dottern fixat det redan igår men då jag fått nytt VISA-kort och inte fått koden måste jag med själv och igår orkade jag inte det.

 

Så nu får jag hoppas på en bättre kväll och sen en hyfsad natt på det och sen om möjligt en runda utomhus i morgon. Nu är jag så trött på halkan att det måste bli nån bättring där . Vädret kan väl inte alltid vara emot mej, eller?

För nu är det andra dagen utan att jag kommit ut och jag avskyr det. För nu blir det tungt som vanligt komma igen. Tappar orken redan efter nån enda dags uppehåll.

Så håll tummarna nu för RIKTIG vinter, inte regn och isgator.  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0