Sömnlös helg ....inte nått nytt där heller.

Om jag tyckte jag sov bra eller hyfsat bra tog det slut lika fort som det började. Nu tre nätter på rad med endast 1,5-3 timmars sömn.

Så man känner sej som en urvriden trasa. ( Bästa jag kunde komma på )

Ont i hela kroppen och ont i huvudet.

 

Men jag har ändå kört på med det som planerats.

Började lördag morgon med den obligatoriska rundan och nu då det var mindre kallat rullade det på lite lättare. Var visserligen väldigt tung i benen men skam den som ger sej. Och det är inte jag det.

Tog väl sin tid kämpa sej runt men utan för mycket hugg även om varje steg var smärtsamt.

 

Hemma igen stod nästa projekt på kö. Jag skulle baka saffransbulla. Och det gick inte skjuta på då jag behövde assistans av dottern och hon endast är hemma på helgen.

Så fast kroppen skrek efter ryggläge och vila ignorerade jag det för här skulle bara bakas....så det så.

Väl igång så gick det ändå hyfsat och jag kunde ligga ner kortare stunder under jäsningen och sen under gräddningen.

 

Blev både lussekatter , saffransbula med mandelmassa och äpple plus saffransbulle fylld med en klick smörkräm. Så nu har jag bula till advent.

Men gissa om ryggen var sur efteråt för att inte säga rent av ilsken.

Gick knappt ligga ner. Allt tog ont.

Och då hade jag inte ens lagat middag ännu. Så vilan blev kort för en stek skulle in i ugnen , som tur var sköter den sej själv där och sen tog dottern och fixade lite potatisklyftor.

Så det enda jag sen behövde fixa var såsen och den tog inte så lång tid . Men det var ändå kämpigt då jag hade så ont att benen nästan inte bar.

 

Hur sen natten mot söndag var kan ju alla gissa. Sömnlös är väl ordet.

Sov kanske en timme totalt för det var helt omöjligt slappna av.

 

Sen då det ljusnat så var det bara klä sej och ut i kylan. För strunta i promenaden var inte en tanke på. Det är det enda jag kan göra och det enda jag inte lider av även om det är tungt mellan varven. Men väl där ute går det av bara farten oavsett tillstånd. Tar olika lång tid och varje gång jag kommer mej runt är en seger för mej själv. Jag klarade det idag också.

 

Efter en varm dusch för att tina upp stela muskler så blev det åka till Kallax en tur för lite söndagsfika. Tog med mej lite saffransbulla till pappa med så han har lite gott bjussa på.

 

Var sen helt slut efter den turen så jag höll faktiskt på somna flera ggr. Var så trött. Så då klockan var 23,30 försökte jag gå och lägga mej för nu tänkte jag att tröttheten skulle vinna över smärtan. Tyvärr blev det inte så utan jag låg vaken till klockan var närmare 3 , som vanligt .

Men sen lyckades jag sova och jag sov så pass hårt att jag inte hörde maken åka iväg till jobbet vid halv 6 tiden men jag hörde då dottern stängde dörren och for till sitt grävarbete och då var klockan strax över sju. Så jag hade alltså fått hela fyra timmars sömn ungefär. Men var jag pigg??? Nä inte ett dugg. Steg upp och tog frukost och läste tidningen men hade sån huvudvärk att jag la mej igen . Och faktiskt lyckades jag somna en stund till Blev väl 1,5 timme innan jag till slut orkade mej upp och kunde ge mej av ut.

 

 

Och faktiskt var benen inte lika tunga nu som dom var igår. Och väl ute så kom även huvudet på rätt köl och huvudvärken släppte.

Så det blev en riktigt välgörande skön runda. Solen sken vilket var ett plus och det var bara -3 grader ute och bara lite vind. En underbar novemberdag som gav mej den energi jag behövde.

Visst värker det fortfarande ilsket i rygg och ben men då humöret är bättre gör det inte lika mycket. För baket lär sitta kvar i ryggen ett tag till då jag tänkt fortsätta med lite mer bak under veckan. För baka är det roligaste jag vet och så här till jul är det alltid skoj baka lite . Bra presenter ge bort.

Och jag kan väl ändå inte få mer ont än jag redan har så det är bara köra på.

Lite skoj måste även jag få ha. Även om det blir surt efteråt.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0