Snömodd och rullator .... inget som går ihop.

Efter en till natt med hyfsad sömn så var jag rätt så pigg då jag skulle upp. Sovit dryga 4 timmar så det var inte illa pinkat.

Så två nätter på rad är nästan för bra för att vara sann.

 

Då jag skulle till sjukgymnasten på morgonen så var jag mindre glad då jag kikade ut och såg hur vädret såg ut. Det hade snöat hela natten och nu låg det minst en dm blötsnö på vägarna. F*N också. Jag som hade tänkt ta mej en promenad till Gammelstad .

Henrik låg och sov då han jobbat natt så jag hade inte hjärta väcka honom för att få skjuts så jag klädde mej och gav mej av till bussen istället.

Har inte så långt till busshållplatsen men idag kändes det som en mil allra minst. Det var skittungt.

Djupa spår efter bilarna och snömodd som jag var tvungen forcera med rullatorn. Inte lätt kan jag säga. Kände direkt i ryggen att det här inte kommer sluta bra.

Men det var bara kämpa på för jag hade tid att passa.

Då sen bussen kom var busschauffören bussig och kom och hjälpte mej på då han inte kunde komma nära pga allt snöslask.

Tacksam för det. Det hade aldrig hänt om jag bott i Stockholm kan jag säga.

Lika mycket snöslask var det i Gammelstad så då jag skulle ta mej fram till VC fick jag kämpa.

 

Träffade där min terapeut som jag gick hos ifjol och hon undrade just hur jag hade det och vad jag tyckte om vädret. ”För du gillar inte det här eller hur? Sa hon” . Hon kom ihåg att det var nått jag ogillade med vinter. Oplogade vägar.

 

Hos sjukgymnasten sen hade jag ett givande samtal om hur det funkar med TENS och så.

Jag fick lite tips om hur jag kan sätta den på andra punkter än jag gjort hittills och det ska jag testa.

Sen pratade vi om vidare träning och vi var rörande överens om att det som är bäst är att jag kan ta mina dagliga promenader och att vi stannar vid detta. Ingen ide hitta på nått ytterligare då det alltid blir värre av det.

Hon kollade också upp min rullator som börjat bli lite ranglig och Henrik har försökt skruva ihop den men den blir snabbt ranglig igen. Då bestämde hon att hon beställer en ny rullator åt mej och att dom kommer hem direkt till mej med den och byter ut den gamla mot en ny.

Jätte skönt. För min är verkligen sliten , kan man se tydligt.

Som hon sa … det syns att den är välanvänd.....

 

 
 

Nu då i natt ligger jag här och kan inte sova. Varför i herrans namn då?? Ja inte svårt räkna ut.

Snömoddspromenaden idag sitter i ben och rygg och det värker så jag blir galen...eller galnare om man så vill.

Det sprättar och blixtrar ner i benet och ut i tårna .

Väntat? Ja givetvis.

Maken han jobbar som tur är för annars hade jag inte kunnat ligga här och muttra utan att störa.

Sen hade jag nog fått höra att ”skyll dej själv då du skulle vara så envis och ge dej ut trots att jag lovat skjutsa dej ””

Det vill jag inte höra trots att jag vet att det var så. Han sa ju att jag fick väcka honom men jag hade som sagt inte mage göra det då ha jobbat hela natten.

Nåväl det går inte gör ogjort så nu får jag stå mitt kast.

 

Får väl bara hoppas det inte tar flera dagar att komma i bättre dager . För jag är rätt less på alla bakslag nu. Ett steg fram och två tillbaka verkar vara det som gäller.

Inte undra på att man aldrig kommer fram.

 

Igår på dan efter maken vaknat åkte vi in till stan för att hämta ut mina nya smycken jag låtit tillverka av gammalt guld som jag ärvt. Fick inte allt då det inte hade kommit. Men fick mina två hängsmycken som jag beställt . Nu saknas bara en halskedja och ett armband .

Blir nog fint då det kommer så jag får ett komplett halsband och sen har jag ju gjort två olika hängsmycken som jag kan variera med. Tycker det var bättre göra nått som jag vill använda än låta det ligga i byrålådan .

Sen hade dom just nu 20 % rabatt på just omarbete . Och då jag hade eget guld blev det endast arbetskostnad.

 

min nya guldhjärtan 

 
 

I morgon eller rättare sagt idag då det är ny dag redan , klockan är ju 01,26 just nu, så har dom lovat mer snö ochh tittar man ut så snöar det för fullt redan. Så då blir det ingen promenad då heller. Ger mej inte ut i snömodd en dag till. Inte på raken i alla fall. Så dum är jag faktiskt inte....bara nästan.

Som maken och dottern brukar säga.....vad spelar det för roll vad som är logiskt då du ändå gör som du själv vill, hur dumt det än är.

Sant , helt klart. Men smart ? Nej absolut inte. Men jag kallar mej inte för smart heller :)

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0