Sjuk och frusen men på väg tillbaka.

Efter ha legat helt däckad igår i feberfrossa och huvudvärk så börjar jag komma till sans igen.

Natten mot söndag satte det igång med frossa efter vi varit in till stan på en ljusfestival i ruggigt väder , kallt och regnigt.

Festivalen i sej var en besvikelse. Inte var det särskilt häftigt.

Trodde det skulle vara mer då jag sett bilder på hur det var förra året.

Så vi blev inte kvar nån lång stund utan vi for hem till värmen istället. Frös om händer och fötter trots både vantar och vinterskor.

Så kanske inte konstigt att jag blev sjuk. Sen hade jag väl förmodligen nått på gång som startade ordentligt av att jag blev kall.

 

Så gårdagen blev en dag då jag låg och sov mest hela dagen. Hade sån värk i hela kroppen och då inte bara den ”normala” värken utan riktig febervärk. Även magen var i uppror och jag var illamående hela dagen. Mot kvällen lugnade det ner sej i magen som tur var. Trodde ett tag det var magsjuka men tror mer på att det var febern som gjorde mej illamående.

 

 
 

Och fast jag slumrade till flera ggr under dagen somnade jag rätt tidigt på kvällen. Somnade redan före kl 01 och det är tidigt för en som annars sitter uppe halva eller hela natten.

Låg med dubbla täcken pga frossan och vaknade sen runt 4 snåret helt svettig och varm.

Gick då ut med hunden och tog in tidningen och gjorde mej frukost fast det var så tidigt.

Efter det så kändes det mycket bättre och jag hade inget ont i huvudet idag ….skönt.

 

Somnade sen om igen ….otroligt nog fast jag sovit så mycket.....och sov till runt halv 9. Så här mycket har jag inte sovit på flera månader.

Synd att man måste bli sjuk för att kunna sova.

 

 

 

Nu då febervärken och huvudvärken är borta får jag tillbaka den ”normala” smärtan som är mitt signum. Den har förstås aldrig varit borta utan endast legat i bakgrunden då den andra värken tog över.

Så nu har jag fruktansvärt ont i ben och rygg och det är smärtsamt röra sej överhuvudtaget.

Vädret visar också upp sej från den sämsta tänkbara sida och vädersmärtan är olidlig i benet.

Har dåligt med ork efter gårdagen så det blir inte ta sej ut mer än på gården med vovven.

Nog för att det skulle behövas. Vet hur jobbigt det blir då jag hoppat över nån dag men måste nog vila idag också.

Febertoppen har tagit ut sin rätt och kravla sej upp på ytan tar sin lilla tid.

 

Men trots att jag nu sovit mer än nånsin så är jag inte så pigg. Fortfarande känns det som det saknas sömn och smärtan är inte ett dugg mindre. Är väl för att man inte sovit på naturlig väg utan pga feber. Och den tog musten ur kroppen.

 

Nu hoppas jag det är över och jag kan komma igen i morgon.

För i morgon har jag sjukgymnasten och om vädret tillåter tänkte jag promenera dit. Om jag känner att jag har ork i benen igen vill säga. Annars får det bli bussen.

Vi ska diskutera vidare om hur det går med TENS och om det ger mej nått.
Det tar ju inte bort smärtan helt med TENS men för stunden kan det lindra bensmärtan så jag kan vila från den för ett tag. Det tar ner värsta toppen så länge den sitter på men kommer tillbaka med full kraft direkt jag slår av den.

Men den funkar i alla fall bättre än ingenting alls och gör att jag ändå får lite lindrign en stund emellanåt.

Så jag tror nog jag ska behålla apparaten som jag ju endast lånat . Jag får köpa den rabatterat efter tre månader så det kommer jag nog göra också. Normalt kostar den 2500 kr men jag skulle få köpa den för 1000 kr och då blir den min.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0