Uppe med tuppen ....bandagerad.

Morgonstund har guld i mun.....kanske det. Inte därför jag var uppe med tuppen. Vaknade av smärta i benet så det var bara kliva upp trots endast 3-4 timmars sömn.

Då var det lite småmulet men då jag ätit frukost hade solen börjat tränga fram genom molnen.

 

 

Insåg då att om jag ska hinna innan det kommer nederbörd är det bara göra sej klar rätt snart och ge sej ut.

Väntade ändå till klockan närmade sej 8 för att det skulle hinna bli lite varmare. Varmt ute ….ja jag tror inte det. +4 grader och vind var inte speciellt varmt men solen kom fram och värmde lite grann ändå. Var väl lite väl tidigt ute för att solen skulle ge nån värme att tala om men lite i alla fall.

 

Idag hade jag ett knäskydd på varje ben för att se om mitt högra knä som också bråkar lite skulle ta mindre ont. Och faktiskt tyckte jag det hjälpte lite. Synd bara att det inte finns nått stöd för nervsmärtan i benet det hade varit optimalt. Men det finns ju inte så det är ett önsketänkande.

 

Rundan rullade på rätt bra trots lite väl mycket hugg i ryggslutet. Inga ben som neg då jag tog det lite piano kan man säga. Kände att det var nära några ggr men jag var beredd så jag han stoppa innan. Tur det för det hade varit rätt illa om jag ramlat då jag redan har nog ont i ryggen. Vet att om jag ramlar sliter det till och blir än värre.

Men jag kom runt hel och hållen. Och innan det mulnade på.

 

 

Har nu också skaffat ett stöd till min armbåge som också bråkar lite. Har nog fått lite tennisarmbåge eller nått liknande. Och då är jag ändå rätt noga med att ha stöd då jag håller på med datorn tex. Tror det började då jag hållit på med mina gamla bilder som jag körde på rätt friskt med i flera månader. Gjorde drygt 2500 bilder under den tiden och det tog nog mycket på armen. Sen då det är den armen jag stöder mest på då jag går med kryckor så blev det dubbelt slitage.

Och för att göra det extra mycket ansträngt i armen så har jag sutti med en solfjäder och viftat i flera månader då jag suttit och tittat TV och mina vallningar, som oftast kommer på kvällen, kommit.

Så inte konstigt att armen är sur.

Nu har jag inte gjort mer bilder på ett tag för att vila armen och vi har tagit fram en bordsfläkt som jag har och fläktar med då svetten rinner i nacken .

 

Så det är bara stöd och bandage nu för hela slanten runt gamla tanten.

Ett ryggbandage eller korsett för stöd åt ländryggen , ett knästöd på varje knä och nu ett stöd för armbåge. Inslagen som en mumie nästan.

Bara skrot med kärringen. :(

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0