Morgonpigg eller ?

Tidig morgon idag. Vaknade redan kl. 3. Benet var så klart ilsket och surt och vägrade låta mej sova. Så jag klev upp och gick ut och hämtade tidningen och rastade vovven då jag ändå var vaken.

Gjorde frukost åt mej och vovven så vi förhoppningsvis skulle kunna somna om igen.

Gick inget vidare men vovven somnade direkt.

Att jag hade så ont i natt beror säkert på vårt besök på blomsterhandlarna igår. Var ju mycket kryckgång och det är inte alltid så bra. Blir lite för hög belastning.

 


Jag låg och vände och vred på mej i minst två -tre timmar innan jag till slut fick en timmes sömn till.

Sen var det bara kliva upp igen för solen sken från en klar himmel och det var redan 19 grader i skuggan. Tänkte hinna ut på rundan innan det blev för varmt för vovven som alltid haft svårt för värme. Så vi var ute och gick tidigt och det var hur skönt som helst.

Som en riktig sommardag i slutet av maj. Bara inte sommaren varit nu och inte kommer tillbaka.

Man tänker ju på alla barn som inte fått sommarlov ännu och alla som jobbar som har långt till semester. Jag har ju inget av det så för mej gör det inte så mycket .

Men visst vore det härligt med en lååång sommar i år.

Vi här i norr behöver verkligen den efter den långa vintern.

 

Dagens agenda är att få blommorna planterade i krukorna och att åka och handla lite mat och sånt.

Ska försöka låta dottern sköta planteringen då jag inte vill förstöra nått så ryggen brakar ihop. Vet hur ont jag får av just planteringen då det är svårt hitta en bra arbetsställning för min rygg som inte tål vridning och böjning. Men det är svårt låta bli då jag gärna vill göra det själv på mitt vis.

 

 

Men nu ska jag hålla mej är det tänkt då jag måste vara ”fit for fajt” i morgon kväll då jag ska bort. Jag ska då ut och åta med mina fina vänner från mitt arbete och vi ska fira en som just fyllt 65 år och gått i pension. Det vill jag inte missa för allt i världen.

Ser fram emot få träffa dom alla och höra hur alla har det. Längtar.

 

Vi träffas inte så ofta men det blir nån gång per år och det betyder mycket för mej som inte träffar så många annars. Kul höra lite skvaller och få prata av sej en stund.

 

Så just därför ska jag försöka.....i alla fall försöka hålla mej från blomplanteringen.

Om inte annat får väl dottern slå mej på fingrarna om jag inte kan hålla mej borta.

Hon klarar plantera helt utmärkt så det blir nog perfekt. Fast det kliar i fingrarna.

 

I kväll blir det nog ta en kort kvällsrunda för helt kan jag inte låta bli. Inte då jag nu kommit igång så här bra. Men inte för långt så jag får lite mer sömn inatt.

Vill ju inte vara helt slut då jag ska träffa vännerna.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0