Molnen hopar sej över tanten.

Jaha så var det mulet och trist igen. Både ute och inombords.

Vädersmärta och annan vanlig smärta gör humöret allt annat än på topp. Sen då att det hänger regn i luften och blåser polarvindar ute gör inte saken vidare bättre.

 

Nattsömn en ...ja vad säga om den. Inget vidare där heller. Och jag som inte gjort nått ….eller det kanske lite.

Tog en dubbelrunda igår kväll också ( tredje gången nu ) då jag kände jag ville ut medan solen var framme.
Gick lite drygt halva sträckan och det var mer än nog. Eftersom jag även gått en kort , faktiskt en riktigt kort kvällen innan så var det kanske lite i överkant.


Bensmärtan kom som ett brev på posten . Den fanns i och för sig där men den ökade med 200 %.

Fast under tiden jag går då är det inte så farligt. För då kan jag slå bort det för en stund och bara njuta av att promenera som alltid varit mitt stora nöje.

 

Så då natten kom var det inte lätt slappna av. Kände mej spänd som en fiolsträng och hittade inget bra läge.

Och det för anda natten i rad. Så nu har jag två nätter med 3-4 timmars sömn och det känns i kroppen. Huvudet är inte riktigt med heller.

 

 

 

Men det blev ändå en runda ute i isvindarna i morse. Hade först tänkt låta bli då det såg väldigt regntungt i molnen men sen tänkte jag att NEJ det går ju inte. Bara klä sej och ge sej ut. Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder heter det ju.

Så på med långkalsonger och regnkläder utifall att och sen var vi på G jag och vovven.

Väl ute så är det skönt ändå trots kylan. Är man bara klädd så rullar det på.

Hade trots en hel***es smärta i benet riktigt god fart idag. Kom precis under 60 minuter på rundan och det är ingen dålig tid.

Inte för en gammal tant med rullator och trasig kropp.

Med skön musik i örat så tänkte jag mindre på smärtan och vi kom runt hel och utan nigningar . Var nära två ggr men var beredd och hann stanna. För stannar jag inte faller jag. Det är inget vidare om det händer då jag går själv. För då får jag problem komma på fötter igen.

 

Nu efteråt då jag har tid känna efter så är det inte kul kan jag säga. En tennisboll i ryggslutet att ligga på leder bort smärtan för en stund men den kommer sen tillbaka . Tablett i all ära men då det är bensmärta av flera orsaker så hjälper inte ens det starkaste jag har.

 

 

Nåja det ger sej väl. Om bara vädersmärtan försvinner så är åtminstone den borta. Men det verkar vara långt till dess då vädret inte vill vara på min sida heller.

 

Då vi hade gått extrarundan igår hade jag så ont att jag inte kunde sitta eller ligga utan då tog jag mej för att baka en liten god kaka. Tänkte att värre kan det knappast bli. Jag hade hittat ett nytt recept på en kladdkaka med både mörk blockchoklad och vit choklad i smeten och den blev det.

En tigerkladdkaka. Den blev riktigt smarrig. Mums.

 

Idag kanske jag får mitt nya vitrinskåp på plats för nu har Henrik och Veronica målat eller rättare sagt betsat den som jag ville ha den. Den blev mörk utvändigt och vitbetsad inne. Blev jättefint och nu passar den bättre in där jag tänkt ha den.

Ska sen till hösten också skaffa belysning till skåpet för det vill jag också ha. Men nu är det ju så ljust ute att vi ändå ska ha den släkt så det får bli längre fram. Även en spegel till översta hylla ska fixas men det får också bli sen. Nu är den ju målad och klar så det får räcka ett tag.

 

Blir roligt få ställa in sakerna jag ska ha där och nu kan jag t.o.m ta fram mitt Måsenporslin som alltid stått undangömt. Så kanske det blir använda det också nån gång. Det porslinet har jag haft sen jag var ugn och det är mamma som köpt det åt mej. Hon gillad fina serviser och jag har samlat på mej en hel del. Inte en fulltalig servis men med ganska många delar. Blir trevligt få fram det.

Sen vet jag inte hur jag ska göra med fotona jag haft stående på den gamla hyllan.

Har nån ide om hur jag vill ha det men vet inte hur ännu. Tål att tänka på. Det är gamla bröllopskort på mina föräldrar, Henriks föräldrar och oss själva plus lite andra förstoringar .

Funderar på att hänga dom på väggen istället på nått vis. Det enda jag bestämt är att dim INTE ska stå ovanpå det nya skåpet.

 

Idag är ju Krist-himmelsfärdsdag och många är lediga men inte på Feruform. Henrik jobbar natt och det gör han i natt också. Dom har så hattigt schema att jag inte blir klok på det. I måndags och tisdag var det eftermiddag och nu är det natt två dagar. Häftiga skiftbyten.

Men tur i oturen att han just nu jobbar natt för då stör jag ingen då jag inte kan sova. Ja vovven brukar förstås märka och brukar då sparka på mej som om hon vill att jag ska ligga still och inte röra mej så mycket.

 

Nu hoppas jag att natten som kommer blir bättre trots att smärtan fortfarande är förfärlig. Borde ju vara tillräckligt trött i alla fall för att somna. Känner redan nu att jag är rätt dåsig men jag brukar försöka låta bli slumra på dagtid. Tycker att sömnen ska vara nattetid och inget annat.

 

Lite värmedyna och avslappning ska jag nu testa. Med lite tur kanske det fungerar. Vet ju inte förrän jag testat.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0