Härlig kväll ♥

Vilken härlig kväll jag hade igår. Så roligt träffa forna kolleger som jag jobbat med länge. Även om jag nu inte jobbat på nio år.

Vi gick på kinarestaurang och åt god mat och drack gott vin .

Det var en härlig kväll som vi avslutade med att sitta ute på Kulturens hus trappa för att prata av oss lite mer.

 

Blev en rätt lång kväll och jag klarade den fint trots att formen inte var den bästa. Kunde stoppa undan smärtan för några timmar och inte tänka på den för en stund.

Vilken tur att man kan det. När man får göra sånt som ger en glädje och tillfredsställelse kan man glömma det trista och jobbiga för en stund.

 

Var jätteglad att vi alla sex kunde komma trots att vi inte alla är så alerta. Jag blev glad att se att även min arbetskamrat som har en svår sjukdom också hade ork att komma med. Så vi var ett glatt gäng som hade lite av varje att surra om. En stund att få prata av sej och bara umgås det betyder mycket för mej som annars inte träffar så mycket folk.

Jag hade jätteskoj och njöt i fulla drag att få komma ut och lämna huset för en kväll.

Tacksam för att dom inte glömt mej.

 

Då jag sen kom hem hade jag visserligen fruktansvärt ont. Kom med full kraft då jag gav mej tid känna efter. Men denna gång gjorde det inget. Var värt all smärta för en gång skull då jag fått göra nått roligt.

Så även om det var svårt hitta avslappning och viloläge så struntade jag i det.

Kvällen innebar som lisa för kropp och själ att det lever jag ett tag på nu.

 

 

Kunde förstås inte sova på en gång så jag var uppe rätt länge men till slut somnade jag och ….hör och häpna ….sov hela 4 timmar i sträck. Inte illa med tanke på smärtan i benet.

Så egentligen var jag rätt utvilad på morgonen.

Då jag endast sovit runt 2 eller 3 timmar flera nätter på raken så var det mycket med 4.

 

Benen var rätt sega då vi skulle ut på rundan men släppte efter en stund. Ingen rekordtid idag men att komma runt var målet och det gick. Lite nyp i rumpan och hugg i benet men ändå utan missöden.

Man får lida lite pin för att roa sej . Andra får baksmälla i knoppen och jag får baksmälla i kroppen. Men som sagt det var värt det för jag mår trots smärtan riktig bra.

 

Även idag ser det ut bli en varm dag. Vilket väder vi haft nu i flera dagar. Tempen ligger runt 25-27 grader och vi är ännu i maj. Undra verkligen om detta ska hålla i sej. Bara inte sommaren har varit nu och det blir kallt sen.

Minns det år min andre son föddes 1984 . Då var också maj riktigt varm. Sen efter midsommar var det mest regn och rusk och inte varmt alls. Så vill vi inte ha.

Håller tummarna nu för att sommaren blir lång och skön.

Vi här i norr behöver den.

 

Vovven är ingen som gillar värmen . Hon ligger mest under takfläkten och sover. Henrik fick bära henne en stund under vår runda idag då hon helst ville lägga sej ner i skuggan i gräset. Och då var vi ändå tidigt ute och gick för att det inte skulle vara för varmt.

Så andra rundan.....för en andra runda ska jag ha.....får bli sent i kväll då det blivit lite svalare. För vovven vill verkligen följa med då jag ska gå. Hon gillar inte att jag går iväg själv även om jag skulle kunna göra det.

Igår kväll då Veronica kom och hämtade mej var hon med i bilen och skulle sitta i famnen direkt. Hon gillar inte att matte är borta. Mattes gosiga vovve.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0