Blocketfynd .... och sova i kapp.

Äntligen har jag fått lite nattsömn. Har nu i två hela nätter sovit …. hör och häpna.....hela 5-6 timmar per natt. Det är lääänge det. I mina mått mätt vill säga. Jag som endast sover ca 3 timmar per natt .

Så nu känner jag mej riktigt utvilad. Smärtan blir mindre då kroppen inte är så sliten också.

Har hållit mej i skinnet i två dagar för att komma hit och det verkar vara den medicin jag behövde. Nu är jag tillbaka i fas och kan köra nya utmaningar igen.

Inte kanske ta i fööör mycket men lite grann.

 

Igår då var det en pigg tant som gav sej ut på den ordinarie turen. Benen pinnade på i rätt bra fart och det tog inte lika ont som dagen innan. Fick förstås bromsa upp lite efter halva sträckan men det rullade på rätt friskt ändå. I alla fall om man kan kalla det friskt då man går runt med en rullator.

 

Men det är synd att värmen visar sej med sin frånvaro. Hade hoppats på värme och mindre vind för dessa vindar är fortfarande iskalla.

Har ännu på mina långkalsonger för jag kan inte bli kall för då blir jag stel och det tar mer ont.

Har inte ens tagit av vantar och mössa heller. Ingen vår värme ännu.

Fast i morse var det varmare. T.o.m så man kunde ta bort mössan och öppna jackan en stund.

Om det hade varit sol också hade det varit optimalt. Då hade man kunnat ta bort fillingarna också.

Men man kan ju inte få allt.

 

Igår då gjorde jag ett fynd på Blocket. Har ett tag varit ute efter ett stort vitrinskåp och hade tänkt åka till IKEA och se om det fanns nått jag ville ha. Men då råkade jag få syn på annonsen igår och chansade och ringde upp . Den jag hittat var i furu och det var egentligen inte vad jag skulle ha men maken sa att vi kunde betsa den mörk så då slog jag till.

Fick sönerna med och hämta hem den då Henrik jobbade eftermiddag och jag inte ville nån annan skulle hinna före.

Den var tom finare än på bilden förutom då att den var i furufärg.

 

 

Så nu idag har maken börjat betsa den i svartbrun bets och det blir superfint. Vi funderar på att ta en ljus bets inne i skåpet så att det ska reflektera ljus bättre. Vi ska montera dit ljusslinga också …..den hade ingen belysning och jag vill gärna ha det. Men då skåpet endast kostade 500 kr så kan man investera lite för att få den som jag vill ha den.

Den jag hittade på IKEA kostade 3500 kr och då var den inte i massiv trä som den här.

Kanske att vi till och med skaffar spegel till nån hylla i bakstycket för att få lite extra lyx .

Men till att börja med blir den betsad och sen belysning.

Tror det blir riktigt fint då vi får den på plats. Kanske jag kan plocka fram mitt finporslin också och ställa där . Det har annars alltid stått undangömt i ett skåp och inte synts alls.

 

Alltid roligt förnya nått. Blir lite less på att se samma gamla möbler hela tiden.

Vår gamla hylla ska sonen ta för dom behövde nån hylla och tycker den duger bra. Annars hade den åkt till Myrorna istället.

 

I sommar ska även mitt vardagsrumsbord få en ommålning. Det är i nån mahognyfärg och jag vill ha den vitmålad. Det passar bättre in i det som vi nu har i andra möblemang.

Och om jag har riktigt tur så kanske jag får maken att tapetsera om vardagsrummet.

Har försökt få han med på noterna och han börjar bevekas. Så snart kanske jag får som jag vill.

Förr då tapetserade vi tillsammans men numera kan inte jag hjälpa till så det blir dottern som får ge ett handtag. Hon var med då badrummet fixades så det ska nog funka.

Men jag får väl se om det blir av. Bara vänta och se. Som dottern brukar säga …..ta det lugnt och förhandla lite smart så blir det som jag vill. Inte tjata för då blir det inte alls.

 

 

Nu ser det ut som solen börjar titta fram så eventuellt ska jag utmana ödet och ta en extra runda i kväll. Bara en ”kort” en. Måste se om det går vägen denna gång. För vem vet om man inte prövar?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0