Tur i tävling åtminstone!

Har jag tur i nått så verkar det vara i tävlingar. Även om jag inte har tur i nått som rör hälsan.

 

Än en gång vann jag. Jag tävlade på NSD Vip för ett tag sen, visserligen i makens namn men det var jag som tävlade. Vann då en iPad mini .

 

 
 
 

Kul att vinna då jag faktiskt tänkt skaffa en iPad.

Nu var det inte så enkelt få igång den då man är alldeles för trög. Veronica fixade då igång den men sen skulle jag själv prova och fick tuppjuck på en gång. Svor och hade mej så till slut fick hon ta över igen och fixa det jag ville ha installerat.

Nu har jag använt den lite grann och den funkar. Inte för att jag ännu hajar allt men det kommer kanske med tiden.

Man får inse att man inte är nått tekniskt ”geni” precis. Inte som förr . Eller egentligen har man aldrig varit det men det var åtminstone lättare förr att ta in sånt. Undra om det kan vara ett tecken på att man blivit gammal?? Eller Hjärndöd som jag brukar uttrycka det. Känner mej ofta rätt blåst och dum numera,. Hjärnan vill inte var med som förr. Vet att man säger att smärta gör hjärnan trött och ”dum”. Kan bara hålla med. Det är ett faktum som inte går bortse från.

Man är inte som förr. Sen då att man är en gammal kärring hjälper ju föga till.

 

Nåväl jag kanske blir haj vad det lider. I alla fall en kul leksak , min nya iPad.

 

 

Igår blev det dubbla rundor som det inte blev i måndags då regnet öste ner.

Skönt att inte missa mer än en dag. Känner så fort jag hoppat över att benen blir tröga. Dom är nog senila dom med. :)

Inte särskilt varmt ute nu så nu är det jacka och långbyxor som gäller. Hade t.o.m önskat jag tagit fingervantar på. Blev iskall om händerna. Blir lätt kall då man håller händerna stilla då man ska skjuta en rullator framför sej.

Men hann gå båda rundorna utan regn även om det såg rätt hotfullt ut.

 

Min arm och armbåge smärtar lika illa som tidigare. Nästan ännu mer nu. Är tvungen använda stöd för armbågen mellan varven då det tar ont även i viloläge. Har ringt till sjukgymnasten men inte fått tag på henne ännu. Hoppas hon inte gått på semester ännu. Kom bara till telefonsvarare och den sa inte nått om huruvida hon hade semester eller inte. Hoppas hon hör av sej snart. Behöver råd om vad jag ska göra för att lindra smärtan och få tillbaka styrkan i armen.

Känner att då jag går med rullatorn trycker jag upp axeln med armen då höger sida vill på falla ner eftersom det är min svaga sida sen hjärnblödningen. Vilket gör att armen aldirg är i avslappnat läge. Försöker tänka på det men då jag inte trycker upp axeln blir jag sned i bröstryggen. Och får då ont där istället. Pest eller kolera alltså.

Sen gå med kryckor också det är ännu värre. Tar så ont i armen men är tvungen ha dom då jag inte alltid ids ta rullen med. Får nog börja ha rullen mer då vi t.ex. åker och handlar. Även om det känns besvärligt.

 

Däremot är det rätt lugnt på ryggfronten, peppar peppar. Är där nu i ”normalontläge” utan hugg och med konstant smärta som det brukar var. Inga knivar i ryggen som vrids om utan bara vanlig smärta som går stå ut med. Lite vädersmärta i höger ben men mindre idag än i måndags.

Så lite sömn har jag fått.

Inte igår natt men väl inatt.

Igår blev det väl en tre timmar men i natt hela fem. Så jag är rätt så pigg idag.

Känns som mina sömnproblem blivit en rätt lång historia nu men nu har jag ändå fått sova några nätter även om det inte är varje natt. Man får ta det man får och vara nöjd med det.

 

Idag blir det till att baka lite då vi har helt tomt i frysen. Dottern är ledig så hon får fixa det. Ja lite är jag nog där jag med men det är skönt ha lite hjälp då armen är ur funktion kan man säga.

 

Nu ska jag skynda mej ut på rundan innan det börjar regna . Ser lite hotande ut. Men jag är ju inte gjord av socker precis. Fast det är ju tråkigt för vovven som blir så smutsig om det börjar regna och som då åker in i duschen efteråt. Vilket inte gör henne så glad precis.

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0