Tant duktig ifarten ....igen!

Vaknade upp tidigt med världens smärta i ländryggen. Minsta rörelse tog ont. Höll knappt på ta mej upp. Kom trots allt upp på benen med mycket möda och stort besvär. Det högg och det nöp i ryggen, ut i höfterna , ner i benen.

 

Vad sjutton har jag nu gjort ??? Ingenting tyckte jag mej minnas.

Inte nått som borde göra så här ont. Varje steg var en plåga och det blev till att stappla sej fram med små små steg , precis som gamla tanter gör.

 

 

Smärtan strålade nu också ordentligt ut i vänster ben.

Tänkte att nu har det blivit upp och ner då fel ben tar ont.

Då sen dottern vaknade frågade jag henne om jag gjort nått särskilt igår som fått mej bli så här.

Kommer du inte ihåg att vi städade i ordning ett av rummen där upp igår säger hon då.

Det hade jag helt glömt. Där stod jag ju och plockade med gamla filtar och sorterade lådor och staplade toapapper. Och att det dessutom är på övre plan och att jag därför klättrat i trappen som jag annars sällan gör .Inte undra på att det tar ont idag. Var inte heller bra från min skurbradvad så inte konstigt att kroppen surar rejält nu.

Skit också vilket elände.

Och jag som inte tyckte jag ”gjort ” nått.

 

Men tjurig som jag är så ville jag vara med och sortera så jag vet vad som finns och vad som ska bort. Hade kunnat låta Veronica sköta den saken men som vanligt tog jag saken i egna händer. Trodde bara inte det skulle ta så hårt i ryggen.

Blev nog lite för mycket på en och samma vecka.

Men vad säger man.....Är huvudet dumt ...osv....

 

Tog ändå morgonrundan trots att benen knappt ville gå. Blev en trippande promenad med sega stappliga ben och myrsteg. Men det gick och det är huvudsaken.

För inte kan jag hoppa rundan idag. Inte en suck att jag skippar den. Det gör jag bara om jag inte kan gå alls. Och än kan jag även om det är trögt som tusan.

 

Nu blir det ta det lugnt resten av dagen och inte hitta på fler dumheter. Skickade ut Veronica vattna blommorna så jag inte skulle påfresta ryggen mer idag. Sen blir det grilla lite till middag men det är ju Henriks grej. Så sen får jag väl låta dottern och maken fixa resten också så jag kanske kan ta en kvällstur med. Om jag nu kan hålla mej vill säga. Ingen garanti för det.

Men då får jag ju skylla mej själv. Dom fixar det utan min inblandning det vet jag. Men samtidigt så säger dom inget om jag gör det själv för det vet dom inte är nån ide.

Går inte lära gamla hundar sitta ...eller nått sånt. :)

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0