Svettigt värre !!

Vilken hemsk natt ….. inte bara pga smärtan utan för att det är så fuktigt . Obehaglig luft. Gillar inte den. Som rötmånadsluft i juni.

Trots att vi haft takfläkten på hela natten var man alldeles klibbig och varm.

Och att då sen ha vädersmärta och all annan smärta som också gör det svårt att sova gjorde inte saken bättre. Fick väl ca 2,5 timmes sömn till slut.

Så inte är jag piggare idag . Tvärtom .

 

 
 

Trots att det verkade rätt regnlikt ute så tog vi morgonrundan med vovven som vanligt. Men förberedd med regnkläder. Ångrade det sen för det blev otroligt varmt och svettigt.

Byxorna fastnade på benen av fukt och svetten rann i nacken.

Och då inte för att jag går så fort att jag blir svettig....tror inte det.

Utan för att luften är så fuktig av senaste dagarnas regn att man blir svettig utan att anstränga sej.

Visst jag har ju förstås extra lätt bli varm i kläderna då jag har den åldern inne …. kärringsvettåldern.

Den är inte kul. Nej fy så jobbigt. Ibland rinner svetten i nacken utan nån som helst anledning. Och dricka en kopp kaffe sätter genast värmevallningen igång. Trodde det skulle ta slut nån gång.

 

 

 
 

Är fortfarande stel och det drar och sliter i ländryggen så det är inte bra där ännu efter skurgummans bravad.

Lite mindre kramp men det nyper till med jämna mellanrum i rumptrakten.

Värst är ju att det nyper åt både höger och vänster. Höger är där det ”ska” nypa men vänster bråkar också nu. Och det strålar ner i vänster lår vilket det absolut INTE ska.

Höger är ju kronisk strålning ner i hela benet ända ner till foten. Den finns alltid där är bara något vassare nu .

 

Sen är inte armen , den högra , alls bra. Den har tagit väldigt ont i natt och jag hade svårt lägga den nånstans där det kändes bekvämt.

Enda gången jag kan få bort den smärtan är om jag smörjer lokalt med diklofenack. Gillar inte använda just den medicinen då det var den som gjorde min hjärnblödning så stor för sju år sedan. Då hade jag fått den medicinen för att läkaren trodde jag hade nackspärr då jag egentligen hade en dubbelsidig hjärnblödning. Minns att dom i Umeå sa att jag absolut inte skulle ta den typen av medicin.

 

Nu har jag bara använt den lite lokalt med salva då smärtan varit som värst i armen. Tar ju nog med annan smärtlindring att det borde räcka men den har inte tagit bort armvärken. Kan ju vara så att det är nån typ av inflammation och då ska diklofenack hjälpa. Får väl se vad sjukgymnasten säger då jag träffar henne. Men det är först den 10 juli det.

 

Hade hoppats på lite värme och sol idag så min vädersmärta åtminstone skulle lägga sej men icke. Det är helmulet och nu även dimmigt och regnet hänger i luften.

Känner så väl av att det inte är högtryck precis. Eländes vädersmärta.

 

 
 

 

Idag ska jag försöka låta bli göra något dumt och försöka få hugget och nypet försvinna. Kan ändå ta mej runt här hemma utan att ta kryckorna och det är positivt. För då blir påfrestningar på armen mindre. Alltid nått.

 

Ute är det ingen ide gå utan rullen eller  kryckor då balansen inte finns där.

Men min bästa vän är ju också min rullator som gör att jag kommer ut och att jag tar mej runt utan att krokna.

Jag har väl haft den i minst tre år nu och jag minns också när jag fick den. Hur jag tyckte att folk stirrade på mej och att jag skämdes för att gå med den. Nu skulle jag aldrig bry mej. Låt dom stirra om dom vill. Den hjälper mej så mycket och jag skulle inte klara mej utan den.

 

Numera tar vi också oftast med den då vi ska och handla. Fast jag tycker det är besvärligt och då är det ändå inte jag som ska lyfta den in och ut ur bilen.

Kanske det trots allt är lite motstånd mot den i alla fall. I bakhuvudet.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0