Söndagsregn.

Så var det slut på solskenstider för en dag eller så. Regnet kom igår kväll och det var inte utan att det behövdes. Kanske kan det rensa luften lite och få bort lite damm efter vägarna. Så blir man inte så dammig då man är ute på rundan.

 
 

Lördagen annars bjöd på riktigt fint sommarväder och värme. Tur att det fläktade på lite så det gick sitta ute .

Vi var ute tidigt på rundan för vovvens skull men det hade redan då blivit runt 24 grader.

 

På eftermiddagen fick vi besök av sonen och hans flickvän som kom med både mat och fika.

Vi blev bjudna på en supermiddag med grillat kött och grillad champinjon och majskolvar . Blev väldigt mätt. Och det var skönt bli bjuden på middag och slippa fixa den själv. Riktigt lyxigt.

Till kaffet sen hade Sara bakat små goda minimuffins som vi fikade upp. Mums.

En fin morsdagsmiddag helt enkelt en vecka efteråt.

 

Vi satt ute på kvällen sen och plockade fram ett sällskapsspel och spelade ett tag. Roligt med såna spel då man är några stycken. Vi kunde sitta ute ända till runt nio-snåret då det blev lite svalt och lite insekter.

Sen hann vi inte vara inne nån lång stund innan det började regna så smått.

Innan natten så regnade det ordentligt .

Och mitt stackars ben fick såklart massvis med vädersmärtor. Kom som en käftsmäll från ingenstans. Gick inte ligga ner alls. Det tog ont i varje läge och jag låg nog och snurrade i sängen till klockan var runt halv 4. Slumrade då till en timme eller två men vaknade igen och då var det dags fylla på med mer mediciner.

Somna om är jag dålig på trots att jag knappast kände mej pigg. Tog nån timme innan jag till slut somnade av ren utmattning och fick en 2 timmar till.

Men pigg.....nej knappast.

 

For ut till Kallax en sväng då det fortsatte regna även idag så rundan på morgonen skippade vi idag. Kan bli en nu senare då det torkat upp lite så vovven inte blir så smutsig, nybadad som hon är.

 

Känner fortfarande av mina vädersmärtor i benet så än är nog inte regnet helt bortblåst.

Om det inte varit för den smärtan hade det nog varit skönt med lite svalare och regn för en dag.

Har nästan varit för varmt för att jag ska gilla läget. Jag gillar värme men inte för mycket. Runt 22-24 grader tycker jag är optimalt.

Men inte ska jag klaga. Värmen har ju gjort så jag kommit igång ordentligt med mina dubbla rundor och nu hoppas jag det inte faller tillbaka bara för att det kommit vädersmärta.

 


 

Än har jag inte vågat sätta ut mina blommor jag planterat i krukor då man inte vill få bakslag om järnnätterna skulle komma. Ska väl vara runt 8-10 juni som dom brukar dyka upp om dom nu gör det. Vill heller inte dom ska regna sönder så här direkt då dom ju är lite ostadiga innan dom rotat sej ordentligt. Men till helgen borde det funka . … hoppas jag.

Just nu står dom i ladan och vi öppnar bara dörrarna där på dagen så dom får lite ljus.

Sen ska vi nog fara och plantera på kyrkogården också , på farmor och farfars grav. Har inte hunnit med det ännu men till veckan måste det bli av. På mammas grav planterar ju kyrkorådet så där behöver vi inte göra nått. Vi får inte plantera där heller utan om vi vill sätta nått eget är det endast en bukett i vas.

 

Annars är det inte mycket som händer till veckan. Maken jobbar hela veckan och får inte ens ledigt på nationaldagen. Så är det jobba på Ferruform.

 

Nu ser jag ljuset i mörkret så nu blir det nog en runda trots allt. Det klarnar på himlen. Och nu kanske vädersmärtan går iväg också. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0