Söndagsnöje!

Söndag och det regnar faktiskt inte. Skönt för det får räcka nu. Min kropp gillar inte detta surväder. Protesterar vilt och ilsket. Har haft ett rent he***te sista dagarna och i synnerhet igår.

Vädersmärta i kombination med smärta från midsommaraftonens uppesittarkväll var inget att leka med.

Och då jag nu också har värk i armen och axeln blev det dubbel, dubbel smärta. Bara elände.

Fick trots det sova hela 4 timmar i natt då jag var trött precis hela dagen igår . Sov nog av ren och skär utmattning.

Har nog kommit i en ickesovande spiral som jag inte kommer ur. Sover allt mellan 2-4 timmar per natt och nån enstaka gång hela 6 timmar men det hör till undantaget.

Vet inte hur jag ska ta mej ur detta . Vet att det började bli mer svårt med nattsömnen då jag försökt mej på mer promenader än tidigare. Trodde det skulle ge med sej efter ett tag men än ser jag inte slutet tyvärr.

 

Tänkte i min egen lilla fantasi att om jag går fler rundor och får mer motion borde kroppen bli tröttare. Att den skulle bli ilsknare var ju inte tanken. Och sen då att jag skulle få problem med arm och axel också . Som också börjat i samband med mina dubbla turer runt byn.

Men lägga ner det......inte en chans. Har kommit över den tröskeln då det inte tar mer ont i ryggen utan ”bara”lika ont, i alla fall så nått positivt som det gett. Fast bäst inte säga för mycket nu. 

 

Idag blev det en tidig runda och sen förstås en till nu på em. Var lite trög i kroppen efter så lite sömn så det var skönt komma ut i friska luften. Blev väl lite för tätt med rundorna idag då vi även varit en sväng på affären. Men nu är det gjort även om det inte var direkt smärtfritt andra rundan. Även i rumpan kändes det vilket det inte gjorde i morse. Är väl för lite vila mellan så den stackars kroppen inte hunnit hämta sej .

 

Så nu vet jag vad som väntar i kväll. Ingen kan gissa det !!

Benet får nog åka upp i luften för att få smärtan som just nu börjar kännas kryper bort lite grann. Brukar hjälpa lite. Sen en hård tennisboll i ryggslutet så trycker jag bort lite bensmärta där också. Har mina knep. Att med en annan smärta trycka bort den värsta smärtan. Funkar faktiskt. Och den smärta jag får av bollen är lättare tåa än den nervsmärta jag har i benet. Tror även lite vädersmärta är på G igen.

 

Testade med lite bastubad för att se om det funkar med lite extra värme. Men jag är en usel bastubadare. Kan inte sitta mer än några minuter innan jag måste ut. Klarar inte av sitta så länge jag nog behövt för att mjuka upp den stackars värkande gamla kroppen. Knoppen gillar inte sån värme. Blir nästan snurrig så det gick inte.

 

 

Blir ligga på värmedyna istället som ger värme lokalt. Det pallar jag med.

 

Får nog ta till lite Mindfulness igen. Var nån vecka sen jag körde det nu. Har hoppat över det då jag tyckt jag klarat mej bra ändå. Dumt , jag vet. Lärde mej ju att det är bra köra det regelbundet för kroppen och även knoppen mår bra av det. Lugnar ner det hela och man finner avslappning. Kanske det även funkar för arm-smärtan. Känner att jag håller upp axeln för att hålla emot då det smärtar i armbågen. Vilket då ger mej värk även i axeln.

 

Nu hoppas jag att jag kan hitta tillbaka till avslappningen och på det sättet kunna övervinna den ilskna plågan i armen/armbågen för just nu är det den som plågar mej värst. Den är ju den nya som jag inte är van vid. Ryggsmärtan är ju min följeslagare sen ett 10 tal år tillbaka så den är tyvärr nått jag funnit mej vid. Den är bara mer och mindre och ganska ofta mer än mindre.

 

Nog gnäll nu.

I morgon är en annan dag och då gäller positivt tänkande. Kan man ju hoppas i alla fall.  

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0